Vize, historie, důležité info
Činnostní učení dává smysl dětem i učitelům
Věříme, že škola může být místem, kde se děti nejen učí, ale především osobnostně rostou. Kde učivo není jen soubor informací, ale příležitost k pochopení, zážitku a vztahům. A právě s tím přicházíme do školních tříd – s praktickými a ověřenými postupy činnostního učení.Co naše postupy přinášejí…
Prezenční akce - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným prezenčním akcím. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Zajímá Vás, co čekat od našich kurzů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku? Máte nějaké dotazy k organizaci či administraci? Pak si přečtěte tento článek celý.…
Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným webinářům. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Doplňující informace najdete také v sekci dotazy. Zajímá Vás, co čekat od našich webinářů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku, nebo zda si poradíte s technikou? Máte…
Proč činnostní učení pozitivně ovlivňuje klima třídy
Dobré mezilidské vztahy, zdravé klima a logické myšlení to je základ, na kterém se dá stavět.Ve třídě, kde se děti cítí dobře a mají mezi sebou zdravé vztahy, vzniká prostor pro skutečný rozvoj – nejen ve vědomostech, ale především v myšlení a vnitřní stabilitě. A právě k tomu vedou naše postupy…
VIZE Tvořivé školy
Pro harmonický rozvoj dítěte na ZŠ je ideálním stavem vědomá emoční přítomnost rodičů a učitelů. Nezastupitelný je vzájemný respekt rodičů a učitelů k normám platným v rodině a ve škole. Činnostní učení umožňující rozvoj tvořivosti, logického myšlení a emoční inteligence je v …
Systemická pedagogika (školní systemické konstelace)
Základem činnostního učení je "systemicky čistý" postoj učitele k žákům a jejich rodičům. Není to nic složitého, přesto s tím má stále mnoho lidí potíže a nese s tím spojené následky, jako jsou např. zlobící/apatičtí žáci nebo konflikty s jejich rodiči.
Maruška Kostečková
Maruška Kostečková stála při vzniku sdružení Tvořivá škola. Byla jednou z prvních lektorek činnostního učení. Její zkušenosti, postupy a přístupy se staly navždy nedílnou součástí kurzů Tvořivé školy. Vedla přes stovku vzdělávacích akcí a osobně jí poznalo několik tisíc účastníků ze všech krajů…
Čtení a psaní může být i zábava
„Kdo nemiluje knihy, nemiluje moudrost. Kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem.“ …
Články v novinách o Letní tvořivých školách
Názory učitelů a redaktorů regionálních deníků na letní tvořivé školy.
Matematika činnostně v 1. ročníku - Přípravná početní cvičení
Přípravným početním cvičením se v 1. ročníku obvykle věnuje menší pozornost než přípravě předčtenářské. Tato situace vyplývá z mylné představy, že žák přicházející do 1. ročníku umí počítat. Pravdou však je, že žák umí většinou pouze přeříkat číselnou řadu jako básničku. Číslo je pro něj pouze…
Digifolio Tvořivé školy na portále RVP.CZ
Digifolio na portále RVP.cz nabízí souhrnný pohled na aktivity sdružení, které mohou podpořit učitele v jejich práci a pomoci jim se začleňováním činnostních postupů do výuky.
15. 1. 2026, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků
Obsah webináře:
- Úvod do problematiky SVP:
- Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
- Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
- Diagnostika a identifikace SVP:
- Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
- Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
- Podpůrná opatření:
- Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
- Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
- Metody a strategie výuky:
- Diferenciace a individualizace výuky
- Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
- Inkluzivní prostředí ve třídě:
- Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
- Komunikace s rodinou žáka s SVP
- Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
- Diskuze a sdílení zkušeností:
- Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
- Sdílení osvědčených postupů z praxe.
Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.
Čtenářské lekce a práce s textem
čtenářská gramotnost prakticky
19. 1. 2026, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Webinář je určen učitelům 1. stupně ZŠ, kteří chtějí rozvíjet čtenářské dovednosti žáků smysluplně, hravě a s opravdovým porozuměním. Zaměříme se na praktické ukázky čtenářských lekcí a práci s texty tak, aby podpořily aktivní zapojení žáků, kritické myšlení i radost ze čtení.
Na akci zazní zejména:
- inspirace pro plánování a vedení lekcí
- tipy na výběr vhodných textů
- etody, které lze okamžitě využít ve výuce
- propojení práce s textem s gramatickým učivem prvního stupně
- praktické ukázky
- zdokonalování čtenářských dovedností
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky obdržíte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení.
Webinář je vhodný pro začínající i zkušené pedagogy, kteří hledají nové nápady a efektivní postupy pro moderní čtenářskou výuku.
Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 1 v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 1. ročníku.
- Vidění počtu prvků do 10 bez počítání po jedné.
- Didaktická pomůcka „Mřížka s kolečky“ a dvě desítky koleček.
- Rozšíření číselného oboru do 20. Názorné využití analogie s první desítkou.
- Činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové mince. Vyplácení, rozměňování, vracení. Hra na obchod.
- Činnosti s číselnou osou.
- Skryté obrázky (kódování obrázků)
- Tvoření slovních úloh s názorem.
- Numerace do dvaceti bez přechodu desítky.
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení*. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku.
Domníváte-li se, že tu chybí Vaše škola, kontaktujte nás.
Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.