Činnostní učení dává smysl dětem i učitelům

Věříme, že škola může být místem, kde se děti nejen učí, ale především osobnostně rostou. Kde učivo není jen soubor informací, ale příležitost k pochopení, zážitku a vztahům. A právě s tím přicházíme do školních tříd – s praktickými a ověřenými postupy činnostního učení.

Co naše postupy přinášejí?

  • předáváme učivo tak, že to děti chápou a umí použít
    Neučíme pro testy, ale pro život. Naše metody vedou k hlubšímu porozumění i lepší zapamatovatelnosti učiva.
  • univerzální metoda
    Díky názornosti a snadné diferenciaci postupů je činnostní učení  metodou, vhodnou pro děti nadané i ty se SVP. Každý si může osvojit učivo efektivně a trvale a rozvíjet dle svých možností.
  • kompetence, které mají váhu
    Důraz klademe na rozvoj všech klíčových dovedností, zejména logické myšlení, spolupráci, samostatnost i tvořivost.
  • sebehodnota jako základ
    Dítě, které ví, že něco dokáže, se učí s větší chutí. Činnostní učení umožňuje, aby děti zažívaly úspěch a posilovaly svou vnitřní jistotu.
  • vztahy, které tvoří klima třídy
    Bezpečné prostředí, respekt a spolupráce jsou pro nás stejně důležité jako výuka samotná.
Sdílet na Facebooku

Činnostní učení = učení které dává smysl. Dětem i učitelům.

Naše semináře jsou postavené na jednoduchém principu: když se děti aktivně zapojují, dává jim učení větší smysl. Když mohou přemýšlet, zkoušet, sdílet a zažívat úspěch, rostou nejen jejich znalosti a dovednosti, ale i sebevědomí. A když se ve třídě cítí bezpečně a dobře, rozvíjejí se nejen na úrovni mentální, ale i vztahové.

    Proč to děláme?

    Protože víme, že změna začíná v každé třídě. A že učitelé, kteří mají smysluplné a funkční nástroje, mohou tuto změnu tvořit každý den.

    Naši lektoři i absolventi každý den v praxi ověřují, že je tento přístup funkční a těší se ze své práce i dobrých výsledků žáků. Činnostně učící pedagogy jejich práce baví a jejich žáci mají z výuky a svých výsledků radost.

    Ukažme dětem, že učení může být radost, a že ve škole se dá nejen něco naučit, ale také se dobře cítit.

    15. 1. 2026, zahájení v 14:00

    4 vyučovací hodiny

    vhodné do šablon

    WEBINÁŘ

    1. stupeň ZŠ
    2. stupeň ZŠ
    asistent pedagoga
    Vedení škol

    Anotace:

    Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků

    Obsah webináře:

    1. Úvod do problematiky SVP:
      • Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
      • Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
    2. Diagnostika a identifikace SVP:
      • Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
      • Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
    3. Podpůrná opatření:
      • Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
      • Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
    4. Metody a strategie výuky:
      • Diferenciace a individualizace výuky
      • Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
    5. Inkluzivní prostředí ve třídě:
      • Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
    6. Komunikace s rodinou žáka s SVP
      • Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
    7. Diskuze a sdílení zkušeností:
      • Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
      • Sdílení osvědčených postupů z praxe.

    Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.

    Čtenářské lekce a práce s textem

    čtenářská gramotnost prakticky

    1 210 Kč
    ČJ

    19. 1. 2026, zahájení v 14:00

    4 vyučovací hodiny

    vhodné do šablon

    WEBINÁŘ

    1. stupeň ZŠ
    asistent pedagoga

    Anotace:

    putování vějířWebinář je určen učitelům 1. stupně ZŠ, kteří chtějí rozvíjet čtenářské dovednosti žáků smysluplně, hravě a s opravdovým porozuměním. Zaměříme se na praktické ukázky čtenářských lekcí a práci s texty tak, aby podpořily aktivní zapojení žáků, kritické myšlení i radost ze čtení.

    Na akci zazní zejména:

    • inspirace pro plánování a vedení lekcí
    • tipy na výběr vhodných textů
    • etody, které lze okamžitě využít ve výuce
    • propojení práce s textem s gramatickým učivem prvního stupně
    • praktické ukázky
    • zdokonalování čtenářských dovedností

    Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky obdržíte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení. 

    Webinář je vhodný pro začínající i zkušené pedagogy, kteří hledají nové nápady a efektivní postupy pro moderní čtenářskou výuku.

    M

    20. 1. 2026, zahájení v 15:00

    4 vyučovací hodiny

    vhodné do šablon

    WEBINÁŘ

    1. stupeň ZŠ
    asistent pedagoga

    Anotace:

    M 2016 Liberec

    Seminář je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 1 v ceně 185 Kč. 

    Na akci zazní zejména: 

    • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 1. ročníku.
    • Vidění počtu prvků do 10 bez počítání po jedné.
    • Didaktická pomůcka „Mřížka s kolečky“ a dvě desítky koleček.
    • Rozšíření číselného oboru do 20. Názorné využití analogie s první desítkou.
    • Činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové mince. Vyplácení, rozměňování, vracení. Hra na obchod.
    • Činnosti s číselnou osou.
    • Skryté obrázky (kódování obrázků)
    • Tvoření slovních úloh s názorem.
    • Numerace do dvaceti bez přechodu desítky.

    Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

    Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

    NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

    Dostupnost Skladem
    278 Kč
    - ks +

    Početní divadélko (NOVINKA)

    Početní divadélko (NOVINKA)

    Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

    Dostupnost Skladem
    279 Kč
    - ks +

    NOVINKA: Tvořivé dílny čtení - pracovní listy pro rozvoj čtenářské…

    NOVINKA: Tvořivé dílny čtení - pracovní listy pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. - 5. ročníku ZŠ

    Tento soubor pracovních listů byl navržen k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků 3. až 5.…

    Dostupnost Skladem
    185 Kč
    - ks +

    Angličtina činnostně IV. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v …

    Angličtina činnostně IV. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 4. a 5. roce výuky

    NOVINKA !Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 4.–5. roce výuky na ZŠ.…

    Dostupnost Skladem
    185 Kč
    - ks +

    Reference

    Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení*. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku.

    Domníváte-li se, že tu chybí Vaše škola, kontaktujte nás.

    více

    Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

    Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

    více

    Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

    Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

    více