Co všechno naše postupy přinášejí?
- logické myšlení a porozumění
Pomáháme dětem učivo chápat, ne jen memorovat. Vedeme je k tomu, aby si věci dokázaly samy odvodit a smysluplně použít. - bezpečné vztahy ve třídě
Když se děti cítí přijaté a součástí kolektivu, učí se mnohem snáz. Pracujeme s klimatem třídy, podporujeme spolupráci a vzájemný respekt. - sebehodnota jako základ dalšího růstu
Dáváme dětem prostor zažít úspěch, objevit vlastní silné stránky a získat zdravé sebevědomí. - kompetence pro život
Naše metody podporují samostatnost, tvořivost, schopnost spolupracovat i nést odpovědnost – tedy dovednosti, které děti opravdu využijí.
Jak je možné, že způsob výuky může mít vliv na klima třídy?
Jednoduše. Činnostní postupy ve své podstatě pracují se třídou jako celkem. Umožňují sice individuální diferenciaci učiva, ale zároveň kladou velký důraz na samostatnost a spolupráci žáků. Role učitele ve smyslu hlavního mluvčího je umenšena a často mají slovo sami žáci. Po většinu hodiny jsou aktivní, komunikují s učitelem, pracují ve skupinách/dvojicích. V základním činnostním postupu pracují žáci individuálně s pomůckou a střídají se v roli zadavatele varianty úkolu, vyvolávají se a kontrolují správné řešení.
Vzájemným předáváním slova si mimoděk utváří vazby mezi sebou a budují pocit sounáležitosti. Spokojení žáci a dobré klima třídy pozitivně ovlivňuje učební procesu. Při dodržení zásad činnostního učení pochopí látku prakticky všichni žáci, čímž si tvoří vlastní sebehodnotu, zažívají pocit úspěchu a zpětně tak pozitivně působí na třídní klima.
Proč to děláme?
Protože víme, že ve třídě, kde to funguje lidsky, funguje všechno ostatní mnohem líp. A protože učitelé, kteří mají v ruce smysluplné a praktické nástroje, dokážou tvořit prostředí, ve kterém je radost být – pro děti i pro ně samotné.
Přidejte se k nám. Přinášíme do výuky víc než učivo, přinášíme důvěru, logiku a vztahy.