Proč činnostní učení pozitivně ovlivňuje klima třídy

Dobré mezilidské vztahy, zdravé klima a logické myšlení to je základ, na kterém se dá stavět.

Ve třídě, kde se děti cítí dobře a mají mezi sebou zdravé vztahy, vzniká prostor pro skutečný rozvoj – nejen ve vědomostech, ale především v myšlení a vnitřní stabilitě. A právě k tomu vedou naše postupy činnostního učení.

V našich seminářích ukazujeme cestu, jak učit jinak. Učit tak, aby děti nejen něco věděly, ale hlavně rozuměly souvislostem, uměly přemýšlet a dokázaly spolupracovat. Zároveň posilujeme to nejdůležitější, co ve třídě drží pohromadě vše ostatní: důvěru, respekt a dobré vztahy.

Sdílet na Facebooku

Co všechno naše postupy přinášejí?

  • logické myšlení a porozumění
    Pomáháme dětem učivo chápat, ne jen memorovat. Vedeme je k tomu, aby si věci dokázaly samy odvodit a smysluplně použít.
  • bezpečné vztahy ve třídě
    Když se děti cítí přijaté a součástí kolektivu, učí se mnohem snáz. Pracujeme s klimatem třídy, podporujeme spolupráci a vzájemný respekt.
  • sebehodnota jako základ dalšího růstu
    Dáváme dětem prostor zažít úspěch, objevit vlastní silné stránky a získat zdravé sebevědomí.
  • kompetence pro život
    Naše metody podporují samostatnost, tvořivost, schopnost spolupracovat i nést odpovědnost – tedy dovednosti, které děti opravdu využijí.

Jak je možné, že způsob výuky může mít vliv na klima třídy?

Jednoduše. Činnostní postupy ve své podstatě pracují se třídou jako celkem. Umožňují sice individuální diferenciaci učiva, ale zároveň kladou velký důraz na samostatnost a spolupráci žáků. Role učitele ve smyslu hlavního mluvčího je umenšena a často mají slovo sami žáci. Po většinu hodiny jsou aktivní, komunikují s učitelem, pracují ve skupinách/dvojicích. V základním činnostním postupu pracují žáci individuálně s pomůckou a střídají se v roli zadavatele varianty úkolu, vyvolávají se a kontrolují správné řešení.

Vzájemným předáváním slova si mimoděk utváří vazby mezi sebou a budují pocit sounáležitosti. Spokojení žáci a dobré klima třídy pozitivně ovlivňuje učební procesu. Při dodržení zásad činnostního učení pochopí látku prakticky všichni žáci, čímž si tvoří vlastní sebehodnotu, zažívají pocit úspěchu a zpětně tak pozitivně působí na třídní klima.

Proč to děláme?

Protože víme, že ve třídě, kde to funguje lidsky, funguje všechno ostatní mnohem líp. A protože učitelé, kteří mají v ruce smysluplné a praktické nástroje, dokážou tvořit prostředí, ve kterém je radost být – pro děti i pro ně samotné.

Přidejte se k nám. Přinášíme do výuky víc než učivo, přinášíme důvěru, logiku a vztahy.

1 210 Kč
ČJ

5. 5. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Akce je vhodná pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 0 v ceně 185 Kč. 

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivé aktivity s pomůckou Karty a šablony pro 0. ročník.
  • Přípravné období - důležitost, vhodné činnosti a hry
  • Náměty pro činnosti a didaktické hry.
  • Čtení slov, vět a prvních textů, podpora rozvoje čtení s porozuměním.
  • Probouzení zájmu o čtení, motivace.
1 210 Kč
V

6. 5. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, konkrétně se bude zabývat činnostními postupy v rámci vlastivědy 4. a 5. ročníku.

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní učení - zásady.
  • Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
  • Vlastivědné pojmy,
  • Orientace na mapě a práce s ní.
  • Přiblížení dějepisných událostí.
  • Práce s textem.
  • Využití metod krit. myšlení v rámci vlastivědy.

Jak žít v hojnosti

Webinář pro rodiče

540 Kč

6. 5. 2025, zahájení v 20:00

2 vyučovací hodiny

WEBINÁŘ

Rodiče

Anotace:

Každý člověk má právo a možnost být bohatý tak, jak si přeje. Žít v hojnosti znamená mít nadbytek všeho. Peněz, lásky, moudrosti, zdraví, času, síly, ale také dobrých vztahů. Zajímává Vás, jak toho dosáhnout? Pojďte se s námi podívat, jaká vnitřní nastavení Vás limitují a jak je změnit!

Co se dozvíte:

  • Stěžejní informace o systémových souvislostech a zákonitostech ve vztazích mezi lidmi a různými formami bohatství.
  • Získáte vhled do řešení nejčastějších příčin absence bohatství skrze ukázky typických modelových situací v obecné rovině problému.
  • Změna nezdravých postojů - techniky na změnu vnitřního nastavení k bohatství.

Všichni absolventi obdrží osvědčení o absolvování akce.

Volně navazující webináře:

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více