Hlavní menu

Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy

Sdílet na Facebooku

Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy

Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným webinářů. Doporučujeme všem se s indformacemi seznámit. 

Zajímá Vás, co čekat od našich webinářů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku, nebo zda si poradíte s technikou? Máte nějaké dotazy k organizaci či administraci? Pak si přečtěte tento článek celý. Nenaleznete-li svou odpověď, obraťte se na naši kancelář.

Nejsem si jistá/ý, zda jsem na webinář úspěšně přihlášen/zařazen.

Po odeslání přihlášky na akci od nás obdržíte automatické potvrzení přijetí přihlášky, eventuálně rovnou informaci, že je již obsazená kapacita akce. Je-li kapacita volná, pak Vám následně potvrdíme Vaše zařazení mezi účastníky. Nezřídka se stává, že tyto zprávy spadnou do jiné složky než Doručené, zejména do složek typu Spam, Hromadná, Nevyžádaná, Newsletter, ... Prohledejte tedy i tyto složky, nebo hledejte dle odesilatele (info(zavináč)tvorivaskola.cz).
Pokud nenaleznete zprávu v žádné složce pošty, nebo si nejste jisti, zda s Vaší účastí počítáme, kontaktujte nás. Stav přihlášení ověříme, případně nastavíme jinou kontaktní e-mailovou adresu.
Upozorňujeme, že přihláška se stává závaznou jejím odesláním. Správné doručování zpráv si musí zajistit účastník.

Přišla mi od Vás zpráva, že je již webinář obsazen. Je možné se na něj přesto nějak dostat?

I webináře mají omezenou kapacitu. Velmi snadno se může stát, že se přihlásíte a ta je již plná. Někdy lektor nabídne další termín. Pak Vás o této skutečnosti budeme přednostně informovat a nabídneme Vám přesunutí přihlášky na nový termín. Můžete nám pak buď potvrdit zájem o přesun, nebo si vyplnit novou přihlášku.

Také se může stát, že se nějaký zájemce z webináře odhlásí. V takovém případě kontaktujeme náhradníky dle pořadí a po telefonickém potvrzení trvajícího zájmu účastnit se je náhradník zařazen dodatečně. 

Kdy a jak získám odkaz pro připojení ke schůzce?

Odkaz, pomocí kterého se ke schůzce připojíte, zasíláme obvykle den předem na kontaktní e-mail zadaný v přihlášce. Opět se může stát, že se zpráva nezobrazí ve složce doručené, ale spadne do jiné složky (Spam,....), prohledejte proto vše. Pokud zprávu s odkazem v den konání webináře ve své poště nenajdete, kontaktujte nás (ideálně už dopoledne a telefonicky).  

Kdy a jak se mám ke schůzce přihlásit?

Přihlášení ke schůzce proveďte klikem na odkaz uvedený v e-mailu, ideálně 10 min. před zahájením. Pokud by odkaz nebyl platný, zkopírujte si URL adresu a vložte ji do adresního řádku internetového prohlížeče, nebo nás kontaktujte.

Víte-li, že se připojíte se zpožděním, kontaktujte nás předem. Stejně tak se ozvěte v případě technických potíží, ať můžeme vše a včas řešit.

Schůzka je obvykle přístupná alespoň 15 min. předem. Po rozkliknutí odkazu s adresou se Vám může objevit informace:

  • Schůzka ještě nezačala - schůzka ještě není otevřená, vyčkejte. Pokud je již čas zahájení akce, kontaktujte nás.
  • Byla odeslána Vaše žádost o vstup a máte vyčkat, než ji někdo potvrdí. Pokud se přihlašujete s velkým předstihem, může potvrzení vstupu trvat i několik minut i když je schůzka již spuštěná (můžeme testovat spojení). Pokud je již čas zahájení schůzky a přesto nemáte vstup potvrzen, kontaktujte nás. 
  • Ke schůzce se nelze připojit. To se stává u Google meet použijete-li školní google účet. Přihlaste se osobním účtem (viz níže). V případě potíží nás kontaktujte.

V jakém prostředí webináře probíhají?

Webináře lektoři vedou nejčastěji v GOOGLE MEET nebo MICROSOFT TEAMS. Snažíme se už v detailu akce uvádět, v kterém prostředí daný webinář probíhá. Tuto informaci tedy máte obvykle už při přihlašování na webinář.
Pokud si nejste jisti tím, že zvládnete připojení, poproste někoho o testovací připojení v daném prostředí (vytvořte si vlastní schůzku, přihlaste se do ní a zkuste nastavení zobrazení, zvuku, mikrofonu,...).
Také doporučujeme nenechávat připojení na poslední chvíli, ale přihlašovat se minimálně 10 min. předem.
V případě potíží se na nás můžete obrátit, ideálně telefonicky. (Těsně před zahájením webináře se věnujeme jeho administraci, na e-maily v tomto okamžiku nejsme schopni reagovat obratem). Pokusíme se zjistit příčinu problému a nasměrovat Vás k jeho odstranění. Může se stát, že vyřizujeme požadavek někoho dalšího a na telefonické spojení můžete čekat několik minut. 

Co je pro připojení ke schůzce (na webinář) třeba?

  • K připojení ke schůzce potřebujete samozřejmě přístup k internetu přes zařízení s minimálně reproduktorem.
  • Dále musíte znát internetovou adresu "místa", kde se webinář bude přenášet. Obvykle den před zahájením webináře zasíláme tedy všem přihlášeným informace obsahující odkaz na "místo konání". POZOR! je možné, že Vám e-mail s odkazem spadne do složky Spam, Hromadná apod., ev. se nedoručí vůbec (stává se to zejm. u školních e-mailových adres). V případě, že v den konání odkaz v poště nedohledáte, kontaktujte nás a pošleme Vám zprávu znovu/jinam. Ideálně se s námi spojte telefonicky, Váš požadavek pak můžeme vyřídit okamžitě.
  • Dále je někdy potřeba mít nainstalovaný program, ve kterém se schůzka spouští, nebo vytvořený uživatelský účet. Technika se někdy chová nevyzpytatelně, nebo nestandardně. Níže uvádíme stručné charakteristiky k nejčastěji využívaným prostředím včetně variant, které mohou nastat, na co se můžete připravit.

GOOGLE MEET

  • V telefonu si musíte stáhnout nejprve aplikaci, na PC spustíte rovnou v internetovém prohlížeči.
  • Pro připojení ke schůzce bude google pravděpodobně vyžadovat přihlášení k nějakému Vašemu účtu. Upozorňujeme, že školní účty GOOGLE mohou přístup ke schůzce založené mimo domovskou komunitu blokovat (hojně se tak děje). Může se také stát, že na některou schůzku se se školním účtem přihlásíte, ale příště už se to nepovede. Proto doporučujeme přihlašovat se rovnou přes svůj osobní účet případně zde najdete návod od Googlu na zřízení nového. Pro přihlášení můžete také využít účet rodinného příslušníka. 
    Návod k přihlašování do Google meet jsme připravili zde.

MICROSOFT TEAMS

  • Lze spustit v prohlížeči, nebo můžete využít staženou aplikaci (na PC i telefonu).
  • Nemusíte mít nutně založen účet - svoje jméno vyplníte při spojení. Přesto se může stát, že po Vás aplikace bude chtít přihlášení (zejména při připojování přes aplikaci), nebo bude zařízení vyžadovat stažení aplikace. Chcete-li být klidní, aplikaci si předem stáhněte, případně i vyzkoušejte nějakou testovací schůzku s kamarádkou/rodinným příslušníkem.

Co dělat po úspěšném připojení ke schůzce, jak nastavit techniku?

  • Především napište svoje celé jméno do chatu. Mnozí se totiž přihlašují pod neúplným jménem, nebo pod účtem rodinného příslušníka. Nemůžeme Vás pak najít v prezenční listině a vést Vás jako absolventy. Děkujeme. Pokud nejste přihlášen pod svým jménem, neuvedete ho v chatu a nezareagujete ani na výzvu k uvedení svého jména, můžeme být Vaše připojení ukončeno.
  • Pokud je vás přihlášeno z jedné školy více a sledujete webinář z jednoho zařízení, napište do chatu jména všech přítomných! Ať můžeme při kontrole prezence označit všechny přítomné.
  • Po přihlášení si vypněte mikrofon. Zapněte si jej, jen pokud budete chtít komunikovat s lektorem.
  • Zapnutí kamery je čistě Vaše volba. Někteří lektoři mají připravené aktivity, které lze vyzkoušet jen s použitím kamery. V takovém případě Vás k zapnutí kamery vyzvou. Chcete-li si aktivitu vyzkoušet, pak si kameru zapněte.
  • Doporučujeme nastavit si takové zobrazení, abyste viděli dobře lektora (obvykle pomocí označení lektora a zvolení funkce "připnout", nebo "výběr"). Sdílí-li lektor prezentaci, měla by se Vám automaticky zobrazit jako hlavní okno náhledu schůzky. Změnu nastavení zobrazení či zvuku provedete v nastavení konkrétní aplikace. 
  • Máte-li potíže ze zvukem, zkontrolujte nastavení reproduktorů jak v zařízení, na kterém schůzku sledujete (nastavení zvuku PC/telefonu), tak zkontrolujte nastavení i v aplikaci. Máte-li např. zapojen externí mikrofon s integrovanými reproduktory, které ale nevyužíváte, může aplikace využívat tyto reproduktory a je potřeba v nastavení v příslušném rozevíracím seznamu zvolit požadovaný reproduktor. 
  • Během přestávky se pokud možno ze schůzky neodhlašujte. Pokud byste se přesto v průběhu webináře museli odhlásit (nebo byli odhlášeni v důsledku přerušeného připojení k síti), a čekali na opětovný vstup do schůzky déle než 3-5 min., kontaktujte nás telefonicky. 

Odhlašování z akce - kdy a jak je to možné?

Může nastat situace, že se objednaného webináře nemůžete účastnit. Pak máte možnost se odhlásit, nebo za sebe vyslat náhradníka. Z webináře je třeba se odhlásit minimálně 3 dny před zahájením, a to na kontaktech kanceláře, jinak je účtováno storno (podrobně zde). Kapacita akcí, včetně webinářů, je omezena a svým přihlášením blokujete místo dalším zájemcům. 
U některých webinářů je v těchto případech také možnost absolvovat ze záznamu. Na tuto možnost se u nás informujte předem!

Kdy (kam a jak) mi přijde faktura? 

Webináře fakturujeme dle OP nejdříve v den konání, nejpozději dle zákona do 15 dní ode dne uskutečnění akce. Doklady rozesíláme elektornicky na zadanou e-mailovou adresu.

Nedošla Vám faktura? Pokud Váš webinář dosud neproběhl (nebo alespoň jeho první část), pak je to v pořádku. Pokud fakturu nenajdete v doručené poště ani po výše uvedené lhůtě, informujte se o stavu v kanceláři. Hradí-li Vám kurz zaměstnavatel, pak byl doklad pravděpodobně zaslán přímo jemu. (Odesíláme nejčastěji přímo hospodářce/ekonomce, ev. na sekretariát/kancelář.)

Upozorňujeme že objednaný webinář je fakturován i v případě, že se ho nezúčastníte. Objednávka je závazná a my Vám blokujeme na akci místo, respektive je v tomto případě zabíráte jiným zájemcům. 

Nezúčastnila jsem se objednaného webináře. Co mám dělat?

Při přihlášení na webinář závazně počítáme s Vaší účastí. Zrušit ji lze jen řádným a včasným odhlášením (viz výše Odhlašování z akce). V případě, že jste se z akce neodhlásili, máme nárok vyžadovat úhradu plného kurzovného. U některých webinářů je pak možnost absolvovat jej dodatečně ze záznamu. Bezodkladně nás kontaktujte a informujte se na tuto možnost v konkrétním případě.

Je webinář akreditovaný? Dostanu osvědčení z absolvovaného webináře?

Většina námi nabízených akcí je akreditována. V detailu akce je zveřejněno i číslo akreditace. Pokud se jedná o neakreditovanou akci, je tato skutečnost zdůrazněna. Z akreditovaných webinářů obdržíte osvědčení o jeho absolvování pouze v případě, že se na webinář přihlásíte nejpozději 30 min. od jeho zahájení a uvedete svoje jméno do chatu. V případě, že Vás nebude možné identifikovat, osvědčení Vám automaticky vydané nebude. 

Některé webináře je možné absolvovat i ze záznamu. V případě potřeby se na tuto možnost a podmínky pro konkrétní webinář informujte předem.

Osvědčení posíláme absolventům do 3 týdnů od ukončení akce. V případě, že Vám příloha v e-mailu nejde otevřít, nebo zprávu v poště do této doby nenajdete, obraťte se na nás. Zašleme Vám zprávu opakovaně. Upozorňujeme, že v telefonech někdy otvírání příloh zlobí a je potřeba zprávu otevřít v PC. Stejně tak se k příloze nedostanete, spadne-li Vám do spamu. Pak je potřeba zprávu nejprve přesunout do doručených.

Dostanu z webináře nějaké materiály?

Někteří lektoři poskytují po ukončení webináře zaslání prezentace/její části, přehledu probíraných aktivit, či jiných materiálů, s kterými Vás na webináři seznámili. Nic z toho však není samozřejmostí a není možné si nárokovat. Toto je v kompetenci a na dobré vůli konkrétního lektora, s čím se s Vámi rozhodne podělit. Respektujte prosím to, že případné materiály mohou podléhat autorským právům lektora nebo jiných subjektů a využívejte je pouze pro vlastní potřebu. Chcete-li vědět, co konkrétně od lektora obdržíte, dotažte se jej na začátku webináře.
U některých webinářů uvádíme, že jsou v ceně Karty a šablony k příslušnému předmětu a ročníku, které vydáváme. Po webináři je od nás obdržíte e-mailem, elektronicky. Upozorňujeme, že na tento produkt se vztahují autorská práva. Soubor je určen výhradně pro Vaši potřebu, s tím, že materiál smíte tisknout a využívat s žáky ve svých hodinách. Materiály zasíláme obvykle do 2 týdnů ale v případě, kdy probíhá velké množství webinářů, může zaslání trvat až 3 týdny. Děkujeme za pochopení. Pokud ani po této době materiály ve svém e-mailu nenaleznete, kontaktujte nás.

Bude po webináři k dipozici záznam?

Přístup k záznamu zasíláme pouze na vyžádání. Vyžádat si jej je třeba předem, nebo bezprostředně po uskutečnění webináře. Pozdější žádosti už není možné z organizačních důvodů akceptovat. Děkujeme za pochopení. Spolu s odkazem obdržíte i informaci, do kdy je záznam přístupný. 

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?

Máte jiný problém? Kontaktujte nás! Vyžadujete-li rychlou odpověď, doporučujeme řešit dotaz telefonicky.