Aktuální termíny kurzů

Před přihlášením se, prosím, seznamte s našimi obchodními podmínkami. Odesláním přihlášky s nimi vyslovujete souhlas. Vaše PŘIHLÁŠENÍ JE ZÁVAZNÉ.

Hlásíte-li se na webinář, najdete odpovědi na nejčastějšími dotazy v tomto článku.

ČJ

26. 5. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Webinář je vhodný pro učitele, kteří působí na 1. stupni a zavádí ve výuce jednotlivé slovní druhy. Jedná se o intuitivní vyvození slovních druhů a jejich osvojení hravou formou.

Budeme pracovat s těmito tématy:

  • proč dělíme slova na slovní druhy
  • představení řady slovních druhů obecně
  • vyvození slovních druhů dle ročníku od těch nejjednodušších po nejtěžší
  • hry se slovními druhy
  • aktivity se slovními druhy
  • třídění slovních druhů
  • sestavování vět a určování slovních druhů

Účastníci získají spoustu materiálů a nápadů, které mohou využít ve výuce a také si je mohou přizpůsobit k obrazu svému. V ceně webináře máte také pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 3 v hodnotě 185 Kč.

Slovo a jeho stavba

a pravopis ve 4. a 5. ročníku

1 210 Kč
ČJ

27. 5. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 5 v celkové ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení ČJ.
  • Části slova – kořen, předpona, přípona, koncovka. Slova příbuzná. Tvoření slov. 
  • Souhláskové skupiny na styku předpony nebo přípony a kořene. Zdvojené souhlásky.
  • Přídavná jména odvozená příponou –ský.  
  • Předpony s-, z-, vz-. Předložky s, z. 
  • Skupiny bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně. 
  • Didaktické hry individuální i skupinové. Různé formy práce a činností.

Čtenářské dílny ve 3. - 5. ročníku ZŠ

a další náměty pro výuku k podpoře čtení

9 750 Kč
ČJ

7. 7. 2025, 8. 7. 2025, 9. 7. 2025, 10. 7. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Velehrad, Salašská 300

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, ukázky práce budou směřovat zejména na žáky 3.-5. tříd. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Pracovní listy pro dílny čtení v ceně 175 Kč.

Těšte se na:

  • vysvětlení rozdílu mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení
  • diskuze na téma čítanky a mimočítanková četba
  • funkce, organizace, metody, pravidla dílny čtení
  • čtenářské strategie (shrnování, otázky, vysvětlování, předvídání, …)
  • praktické ukázky (např. klíčová dírka, ostrov, selfie, Vennuv diagram, Katapult, Varianty příběhu)
  • mezipředmětové vztahy: propojení s dramatizací, výtvarnou výchovou
  • dílna psaní za využití organizérů
  • náměty na záznamy o knihách (čtenářské deníky)

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Činnostní učení Čj ve 4. a 5. ročníku

Kurz realizovaný v rámci letních škol

7 755 Kč
ČJ

4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

2019 LiberecKurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro  činnostní učení ČJ ve 4. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“

Těšte se na:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 4 a 5
  • Metody aktivního vyučování. Kooperativní a partnerské učení. Prvky kritického myšlení.
  • Předávání informací, dovedností a postojů.
  • Význam opakování.
  • Cíle a smysl didaktických her.
  • Skupinové práce žáků. Projektové vyučování.
  • Podněcování zájmu a motivace k celoživotnímu učení.
  • Vhodné materiály, pomůcky. 
  • Mezipředmětové vztahy – propojení psaní s mluvnicí a dalšími předměty.
  • Efektivnost a struktura vyučovací hodiny, portfolia.

Činnostní učení Čj v 1. ročníku

Výuka čtení analyticko-syntetickou metodou

7 755 Kč
ČJ

4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
  • Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Zpětná vazba. Práce s chybou.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Aktivizující metody práce.
  • Využití mezipředmětových vztahů.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
  • Rozvoj komunikativních dovedností.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a samohodnocení.
  • Diferenciace ve výuce.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Přínosný může být i pro asistenty pedagoga, předškolní pedagogy či další zájemce.

Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku

Kurz realizovaný v rámci letních škol

9 750 Kč
ČJ

12. 8. 2025, 13. 8. 2025, 14. 8. 2025, 15. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ J. K. Tyla Písek, Tylova 2391

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 3. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Aktivizující metody práce.
  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 2 a 3.
  • Další vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
  • Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj ve 2. a 3. ročníku.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
  • Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy. Mluvní a komunikační cvičení.

Kurz je určen primárně vyučujícím na 1. stupni ZŠ, přínosný může být i pro asistenty pedagoga či další zájemce.

ČJ

12. 8. 2025, 13. 8. 2025, 14. 8. 2025, 15. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ J. K. Tyla Písek, Tylova 2391

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Jak děti rozečíst, jak rozvíjet jejich čtenářské dovednosti a vytvořit ve třídě čtenářské společenství?
Naučte se s námi vychovávat děti ke čtenářství krok za krokem od první třídy.

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Pracovní listy pro dílny čtení v ceně 175 Kč.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ.

Těšte se na:

  • aktivizující metody práce, které pomáhájí dětem rozvíjet tvořivost (tvořivé myšlení, řešení problémů, sebevyjádření), řečové a jazykové schopnosti (vnímání, naslouchání a porozumění), paměť a pozornost
  • osvojení dovedností, které předchází čtení i psaní a zároveň posilují prosociální chování ve vztahu k ostatním lidem
  • postupné zavádění dílen čtení do výuky ve formátu představení knihy v kruhu
  • efektivní vedení dílen čtení a čtenářských lekcí u malých dětí - základní body a úskalí, možnosti vyvození pravidel
  • přínos dílen čtení u malých dětí
  • čtenářské dovednosti, které můžeme rozvíjet u dětí mladšího školního věku
  • modelové lekce, osvědčené metody, ukázka grafického záznamu čtenářských zážitků
  • rozdíl mezi dílnou čtení a čtenářskou lekcí - základní principy
  • tipy a triky v hodinách čtení
  • aktivity spojené s rozvojem tvořivosti, jemné motoriky, řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních, kooperace, pravidel společenského soužití a elementárního povědomí o širším životním prostředí
  • navazující aktivity - mezipředmětové vztahy - prvouka, výtvarná výchova, matematika, cizí jazyk
  • inspirace na dětské knihy vhodné pro práci s textem v průběhu celého školního roku
  • zajímavá online prostředí

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

ČJ

9. 9. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele působící v 1.-3. ročníku ZŠ. Webinář s inspirativním seznámením postupu zavádění dílen čtení do běžné výuky a vedení čtenářských lekcí v 1. a 2. třídě. Ukážeme si techniky čtení s nečtenáři, a jak z dětí efektivně udělat aktivní čtenáře. Dozvíte se, kdy začít v první třídě ve formátu představení knihy v kruhu, ukážeme si možnosti vyvození pravidel dílny čtení, jaké jsou záznamy čtenářských zážitků a jejich sdílení s ostatními. Rozebereme možné problémy a úskalí, se kterými se může vyučující setkat.

Na akci zazní zejména:

  • postupné zavádění dílen čtení do výuky ve formátu představení knihy v kruhu
  • efektivní vedení dílen čtení a čtenářských lekcí u malých dětí - základní body a úskalí, možnosti vyvození pravidel
  • přínos dílen čtení u malých dětí
  • čtenářské dovednosti, které můžeme rozvíjet u dětí mladšího školního věku
  • modelové lekce, osvědčené metody, ukázka grafického záznamu čtenářských zážitků
  • rozdíl mezi dílnou čtení a čtenářskou lekcí - základní principy
  • tipy a triky v hodinách čtení
  • inspirace na dětské knihy a zajímavá online prostředí

 

ČJ

11. 9. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Webinář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, případně jejich asistenty.

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní učení - zásady.
  • Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
  • Pracovní karty a šablony pro činnostní učení
  • Využití metod krit. myšlení 
  • Mezipředmětové vztahy, zařazování projektů
  • Práce s textem
  • Náměty na činnosti a didaktické hry pro okruhy:
    • abeceda,
    • věta, druhy vět,
    • slovo, význam slov,
    • spodoba,
    • samohlásky (psaní ú/ů), souhlásky (psaní y, ý/i,í),
    • úvod do slov. druhů
    • sloh
ČJ

30. 9. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Akce je vhodná pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 3 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Aktivity při výuce a procvičování řad vyjmenovaných slov
  • Využití vyjmenovaných slov v činnostech a aktivitách, ukázka pomůcek
  • Hry se slovy se zaměřením na slovní druhy
  • Tvořivé aktivity s pomůckou Karty a šablony
ČJ

14. 10. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 2 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení ČJ ve 2. ročníku.
  • Seznámení s abecedou
  • Pravopis věty, druhy vět
  • Slovo, slabika, hláska, písmeno,
  • Význam slov
  • Samohlásky, souhlásky, dvojhlásky
  • Seznámení se slovními druhy (podstatná jména, slovesa, předložky)
ČJ

11. 11. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Webinář nabídne pomoc pedagogům při přípravě dětského sólového přednesu (od výběru textu, přípravy, po závěrečné vystoupení). Poskytne inspiraci a dobré rady, jak na recitaci. Řekneme si, co je přednes a co přednes není, co je přednesu blízké. Ukážeme si, jak pomoci dětem, které chtějí recitovat. Dětský přednes jako dlouhodobý tvořivý proces, budeme se společně prakticky zabývat výběrem textu, nastíníme si některé možné metody práce s textem. Zamyslíme se, jak vybrat správného recitátora a správný text, proč je nutný rozbor textu, a jak při něm postupovat (úprava textu pro přednes). Ukážeme si, jak postupovat při výstavbě recitačního vystoupení a co k němu patří (např.mimoslovní výrazové prostředky). Proběhne také diskuze o dalších problémech dětského přednesu.

Webinář se pokusí odpovědět na otázky:

  • Jak a kde hledat text a který je ten pravý?
  • Je lepší próza nebo poezie?
  • Jak přistupovat k rozboru textu?
  • Jak ho upravit pro přednes, jak škrtat?
  • Proč vůbec recitovat?
  • Jaké prostředky zvolit, aby byl přednes sdělný pro publikum a poutavý zejména pro mne samého?
  • Můžu se při přednesu hýbat a dělat gesta?
  • Jak pomoci recitátorovi, když je jeho přednes monotónní a nesdělný?
  • A další...