Matematika
Novinka - Papírová kostka
Právě nám přišla z tiskárny žhavá novinka. PAPÍROVÁ KOSTKA Didaktická pomůcka pro výuku matematiky na 1. stupni. Klasická pomůcka, která se v matematice používá zejména od 1. do 3. ročníku. Kostka vám poslouží k celé řadě činností a didaktických her, např. v kombinaci s…
Náměty na práci s početním divadélkem
Didaktickou pomůcku Početní divadélko používáme v Tvořivé škole od jejího počátku. Na četné žádosti jsme pro Vás připravili hotové sady. A k této novince jsme také natočili kratičké video pro nastínění možností práce s ním. Více na našich kurzech nebo v metodických materiálech.
Novinka - Pracovní karty a šablony pro činnostní počítání do 10 v 0. a 1. ročníku
Právě nám přišla z tiskárny žhavá novinka. Soubor pomůcek sestavených na základě mnohaleté praktické zkušenosti. Obsahují vybrané postupy vytvořené za účelem činnostního vyvozování a procvičování počítání do 10 v 0. a 1. ročníku ZŠ. Zakoupit můžete na našem e-shopu za cenu 185…
Přípravná početní cvičení aneb základy pro matematické myšlení žáků/dětí
Tvořivá škola se snaží o to, aby žáci 1. ročníku vstoupili do počtářského světa bez problémů. K tomu je třeba nezačínat od začátku školního roku výuku početních výkonů, ale věnovat se nejprve tzv. přípravným početním cvičením. Nově se této oblasti budou mít povinnost věnovat předškolní…
Matematika činnostně
Nedaří se Vám předat učivo matematiky tak, aby ho dobře a trvale pochopili všichni žáci? Nedosahujete výsledků adekvátních vloženému úsilí? Zkuste použít ověřenou metodu. Činnostní učení v pojetí TŠ umožňuje žáky zaujmout, naučit je základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence.…
ZLOMKY ČINNOSTNĚ
Seznámení se zlomky a práce se zlomky je jedno z nejdůležitějších témat učiva matematiky v 7. ročníku. Se základními pojmy se děti prostřednictvím činností seznámily už na 1. stupni. Měly by umět i sčítat a odčítat zlomky se stejným jmenovatelem a vypočítat část celku. Ne vždy si ale…
Početní divadélko - originální pomůcka z Tvořivé školy
Tvořivá škola je autorem jedinečné pomůcky pro uvádění dětí předškolního věku a žáků 1. ročníku do počtářského světa - Početního divadélka. Stejně jako dvoubarevná papírová kolečka, karty s čísly a papírové peníze patří mezi pomůcky používané v tzv. předpočtářském období (tj. přibližně…
15. 1. 2026, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků
Obsah webináře:
- Úvod do problematiky SVP:
- Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
- Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
- Diagnostika a identifikace SVP:
- Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
- Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
- Podpůrná opatření:
- Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
- Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
- Metody a strategie výuky:
- Diferenciace a individualizace výuky
- Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
- Inkluzivní prostředí ve třídě:
- Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
- Komunikace s rodinou žáka s SVP
- Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
- Diskuze a sdílení zkušeností:
- Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
- Sdílení osvědčených postupů z praxe.
Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.
Čtenářské lekce a práce s textem
čtenářská gramotnost prakticky
19. 1. 2026, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Webinář je určen učitelům 1. stupně ZŠ, kteří chtějí rozvíjet čtenářské dovednosti žáků smysluplně, hravě a s opravdovým porozuměním. Zaměříme se na praktické ukázky čtenářských lekcí a práci s texty tak, aby podpořily aktivní zapojení žáků, kritické myšlení i radost ze čtení.
Na akci zazní zejména:
- inspirace pro plánování a vedení lekcí
- tipy na výběr vhodných textů
- etody, které lze okamžitě využít ve výuce
- propojení práce s textem s gramatickým učivem prvního stupně
- praktické ukázky
- zdokonalování čtenářských dovedností
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky obdržíte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení.
Webinář je vhodný pro začínající i zkušené pedagogy, kteří hledají nové nápady a efektivní postupy pro moderní čtenářskou výuku.
Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 1 v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 1. ročníku.
- Vidění počtu prvků do 10 bez počítání po jedné.
- Didaktická pomůcka „Mřížka s kolečky“ a dvě desítky koleček.
- Rozšíření číselného oboru do 20. Názorné využití analogie s první desítkou.
- Činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové mince. Vyplácení, rozměňování, vracení. Hra na obchod.
- Činnosti s číselnou osou.
- Skryté obrázky (kódování obrázků)
- Tvoření slovních úloh s názorem.
- Numerace do dvaceti bez přechodu desítky.
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení*. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku.
Domníváte-li se, že tu chybí Vaše škola, kontaktujte nás.
Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.