Vize, historie, důležité info
Činnostní učení dává smysl dětem i učitelům
Věříme, že škola může být místem, kde se děti nejen učí, ale především osobnostně rostou. Kde učivo není jen soubor informací, ale příležitost k pochopení, zážitku a vztahům. A právě s tím přicházíme do školních tříd – s praktickými a ověřenými postupy činnostního učení.Co naše postupy přinášejí…
Prezenční akce - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným prezenčním akcím. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Zajímá Vás, co čekat od našich kurzů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku? Máte nějaké dotazy k organizaci či administraci? Pak si přečtěte tento článek celý.…
Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným webinářům. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Doplňující informace najdete také v sekci dotazy. Zajímá Vás, co čekat od našich webinářů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku, nebo zda si poradíte s technikou? Máte…
Proč činnostní učení pozitivně ovlivňuje klima třídy
Dobré mezilidské vztahy, zdravé klima a logické myšlení to je základ, na kterém se dá stavět.Ve třídě, kde se děti cítí dobře a mají mezi sebou zdravé vztahy, vzniká prostor pro skutečný rozvoj – nejen ve vědomostech, ale především v myšlení a vnitřní stabilitě. A právě k tomu vedou naše postupy…
VIZE Tvořivé školy
Pro harmonický rozvoj dítěte na ZŠ je ideálním stavem vědomá emoční přítomnost rodičů a učitelů. Nezastupitelný je vzájemný respekt rodičů a učitelů k normám platným v rodině a ve škole. Činnostní učení umožňující rozvoj tvořivosti, logického myšlení a emoční inteligence je v …
Systemická pedagogika (školní systemické konstelace)
Základem činnostního učení je "systemicky čistý" postoj učitele k žákům a jejich rodičům. Není to nic složitého, přesto s tím má stále mnoho lidí potíže a nese s tím spojené následky, jako jsou např. zlobící/apatičtí žáci nebo konflikty s jejich rodiči.
Maruška Kostečková
Maruška Kostečková stála při vzniku sdružení Tvořivá škola. Byla jednou z prvních lektorek činnostního učení. Její zkušenosti, postupy a přístupy se staly navždy nedílnou součástí kurzů Tvořivé školy. Vedla přes stovku vzdělávacích akcí a osobně jí poznalo několik tisíc účastníků ze všech krajů…
Čtení a psaní může být i zábava
„Kdo nemiluje knihy, nemiluje moudrost. Kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem.“ …
Články v novinách o Letní tvořivých školách
Názory učitelů a redaktorů regionálních deníků na letní tvořivé školy.
Matematika činnostně v 1. ročníku - Přípravná početní cvičení
Přípravným početním cvičením se v 1. ročníku obvykle věnuje menší pozornost než přípravě předčtenářské. Tato situace vyplývá z mylné představy, že žák přicházející do 1. ročníku umí počítat. Pravdou však je, že žák umí většinou pouze přeříkat číselnou řadu jako básničku. Číslo je pro něj pouze…
Digifolio Tvořivé školy na portále RVP.CZ
Digifolio na portále RVP.cz nabízí souhrnný pohled na aktivity sdružení, které mohou podpořit učitele v jejich práci a pomoci jim se začleňováním činnostních postupů do výuky.
Role třídního učitele
webinář pro pedagogické pracovníky
Anotace:
Kurz je určen zejména pedagogům zastávajícím roli třídního učitele, a to jak na ZŠ, tak na dalších typech škol. Přínosný může být také pro výchovné poradce nebo vedení škol. Je vhodný pro začínající i zkušené pedagogy.
Na webináři se můžete těšit na tato témata:
- význam formální autority pro prostředí školy
- klíčový vliv třídního učitele na klima a vztahy ve třídě
- rozdíly v přístupu ke třídám podle věku
- komunikace třídního učitele se třídou
- komunikace třídního učitele s rodiči
- komunikace třídního učitele s ostatními pedagogy
- specifika práce třídního učitele/učitelky
- specifika práce třídního učitele podle složení třídy
Dospívání a jak mluvit s dospívajícími
webinář pro rodiče
Anotace:
Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.
V rámci třetího setkání se spolu s ním podíváte na problematiku dospívání a komunikace s dospívajícími.
Prepuberta, puberta a adolescence jsou nejpodceňovanější období v životě dětí. Je to věk velmi křehkých a zranitelných osobností, i když se tváří, že tomu je naopak. Jak děti provést do dospělosti a co nejméně je zranit? To se dozvíte na naší přednášce.
V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii školního věku a adolescence.
Další připravená setkání:
26. 5. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Webinář je vhodný pro učitele, kteří působí na 1. stupni a zavádí ve výuce jednotlivé slovní druhy. Jedná se o intuitivní vyvození slovních druhů a jejich osvojení hravou formou.
Budeme pracovat s těmito tématy:
- proč dělíme slova na slovní druhy
- představení řady slovních druhů obecně
- vyvození slovních druhů dle ročníku od těch nejjednodušších po nejtěžší
- hry se slovními druhy
- aktivity se slovními druhy
- třídění slovních druhů
- sestavování vět a určování slovních druhů
Účastníci získají spoustu materiálů a nápadů, které mohou využít ve výuce a také si je mohou přizpůsobit k obrazu svému. V ceně webináře máte také pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 3 v hodnotě 185 Kč.
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.