Školní systemické konstelace -  jak být autoritou
3.11.2020 - ZŠ Doctrina, Liberec, Na Perštýně 404/44
Systemická pedagogika -  jak být autoritou
a vyrovnat se se současnou situací 4.11.2020 - Galerie Artičok Hradec Králové, Tř.Karla IV. 493
Výtvarná výchova tvořivě na ZŠ
KRESBA TUŽKOU a UHLEM - s použitím metody kreslení pravou mozkovou hemisférou 7.11.2020 - ZŠ Praha 7, Korunovační 64/8
Podstatná jména, mluvnické kategorie
ve 4. a 5. ročníku 12.11.2020 - 26. ZŠ Plzeň, Skupova 22
Český jazyk činnostně ve 4. ročníku
18.11.2020 - FZŠ Ústí nad Labem, Čs. Mládeže 230/2

Mřížka s dvoubarevnými kolečky

Didaktická pomůcka pro výuku matematiky na 1. stupni. Mřížka s kolečky je dvoubarevná karta s 30 kolečky, které lze snadno z mřížky vymačkat. Samostatná kolečka je možné použít jako názornou ukázku při nácviku vidění prvků do pěti, do deseti, dopočítávání do pěti a do deseti, sčítání a odečítání, modelování slovních úloh. Společně s mřížkou se pak možnosti využití rozšiřují.

Dostupnost Skladem
Cena
5 Kč včetně DPH
Cena bez DPH 4 Kč
ks

Další informace

Příprava pomůcky:
Kolečka si žáci z karty vymáčknou, a tak získají 30 koleček a mřížku s 30 otvory. Jednu řadu s otvory si žáci podle přerušované čáry odstřihnou.

Několik námětů pro práci s pomůckou:
Násobilka: Žáci vkládají do otvorů v mřížce kolečka druhou barvou nahoru, znázorňují násobilkové spoje a říkají nebo zapisují příklady.

Záměna činitelů:
Žáci vložením koleček do otvorů mřížky znázorní příklad, např. 3 . 4 a určí celkový počet koleček. V tomto případě 12. Potom pootočí mřížku s kolečky o 90° a řeknou příklad, který teď vidí: 4 . 3 = 12. Je jim jasné,že počet koleček, tedy i výsledek, se nezměnil, i když pořadí činitelů se zaměnilo.

Dělení:
Žáci vloží do otvorů mřížky např. 20 koleček uspořádaných v pěti řadách po čtyřech. Řeknou příklad 5 . 4 = 20. Tužkou (špejlí, proužkem papíru) oddělují kolečka po čtyřech (po řadách), určí kolikrát odeberou čtveřici koleček z dvaceti a vyjádří příkladem: 20 : 4 = 5. Podobně ubírají po sloupečcích po pěti a říkají kolikrát se 5 vejde do 20 a opět vyjádří příkladem: 20 : 5 = 4.

Porovnávání rozdílem a podílem:
Vždy před porovnávání dvou čísel rozdílem nebo podílem by žáci měli říci, které z porovnávaných čísel je větší a které je menší, tedy vyjádřit oba vztahy.

Při porovnávání rozdílem si žáci vedle mřížky položí odstřižený proužek s 5 otvory, podloží ho tužkou nebo špejlí a hned vidí o kolik je 25 koleček více než 5 a naopak, o kolik je 5 méně než 25. (obrázek) Objevený vztah zapíší žáci příkladem 25 – 5 = 20

Při porovnávání podílem pokládají žáci proužek s pěti otvory postupně na řady otvorů v mřížce a říkají kolikrát proužek položili – kolikrát je 25 větší než 5 a naopak. Objevený vztah zapíší žáci příkladem 25 : 5 = 5

Množství otvorů na mřížce můžete zakrýváním řad nebo sloupců proužkem papíru zmenšovat. Chcete-li pracovat s většími čísly, položí si žáci vedle sebe dvě nebo více mřížek a pracují ve dvojicích nebo ve skupinách.


Developed by Via Aurea.