Hlavní menu
Nácvik čtení v 1. ročníku ZŠ (webinář)
Analyticko-syntetickou metodou 8.6.2023 - WEBINÁŘ
Tvořivé metody ve výuce VV
Kresba tužkou, uhlem, bílou křídou/(Dry Brush) 10.7.2023 - ZŠ Velehrad, Salašská 300
Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol 10.7.2023 - ZŠ Velehrad, Salašská 300
Tvořivé metody ve výuce VV
Akvarelové barvy 7.8.2023 - ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43
Tvořivé metody ve výuce VV
Kresba tužkou, uhlem, bílou křídou/(Dry Brush) 15.8.2023 - FZŠ Olomouc, Hálkova 4

Dvě desítky koleček

Didaktická pomůcka pro výuku matematiky na 1. stupni. Pomůcka dvě desítky koleček je dvoubarevná karta s 20 kolečky, které lze snadno z mřížky vymačkat. Samostatná kolečka je možné použít jako názornou ukázku při nácviku vidění počtu prvků do pěti, do deseti a do dvaceti. K dopočítávání do pěti, do deseti, do dvaceti, sčítání a odečítání, porovnávání, modelování slovních úloh. Společně s mřížkou se pak možnosti využití rozšiřují.

Žáci činností s touto jednoduchou pomůckou snadno pochopí princip sčítání s přechodem přes desítku – nejprve doplnit celou desítku a zbytek přičítaného čísla k celé desítce přidat. 

Dostupnost Skladem
Cena
15 Kč včetně DPH
Cena bez DPH 12 Kč
ks

Další informace

Určení:

Pomůcka slouží pro činnostní počítání do 5, 10 a do 20, nácvik násobení a dělení. Samostatná kolečka využijete i jako doplněk při práci s Kartami a šablonami pro různé předměty a ročníky. Pomůcka je určena pro práci 1 žáka.

Příprava pomůcky:

Kolečka si žáci z karty vymáčknou, a tak získají 20 koleček a mřížku s 20 otvory. 

Námět pro práci s pomůckou:

Každý žák má jednu dvacítku koleček a kolečka.
Využití pomůcky popíšeme pro přičítání k číslu 9, u přičítání k ostatním číslům je práce obdobná. Číslem 9 vždy začínáme.
Žáci si na prvním řádku připraví 9 koleček - obraz čísla 9.

Pomocí koleček znázorňují příklady, které učitel zadává.

Příklady zadáváme formou slovní úlohy, např.:
Jirka sbírá modely aut a rovná si je na poličku po deseti. Měl 9 modelů a k narozeninám dostal další 3 modely.
Kolik modelů aut teď Jirka má?
Děti si vezmou 3 kolečka a pomocí obrazu čísla 9 a koleček příklad znázorní.
Jasně vidí, jak musí rozložit číslo 3 /na 1 + 2/. Vidí také, proč to tak musí být /nejprve doplní 1. řádek do 10 a zbylá kolečka položí na 2. řádek/. Dobře vidí i výsledek.
Žáci tvoří další slovní úlohy, znázorňují je, komentují a zapisují příklady.

Vydavatel: Tvořivá škola s.r.o.