Rosecký Čeněk

Rosecký Čeněk

Věnuji se osobnímu rozvoji dospělých a vzdělávání učitelů. S lidmi pracuji 12 let. Vím, jak složitá a hluboká bývají osobní zapletení, i kolik odvahy, moudrosti a pokory je zapotřebí k jejich rozpuštění. Ukáži vám, kde naleznete potřebnou sílu a energii. Postupně poznáte, že kroky, které budete činit, jsou skutečnou pomocí pro vás i pro vaše okolí. S důvěrou se budete moci otevřít skutečné a smysluplné změně ve vašem životě.


 

Vystudoval jsem PrF MU v Brně, PdF OU v Ostravě a v roce 2001 založil vzdělávací agenturu a nakladatelství Tvořivá škola. Prošel jsem výcviky systemických konstelací a hypno-systemického kočinku (Bhagat), klasického koučinku (Odyssey) a školních konstelací (I. Pavelčák). Posledních 10 let se intenzivně věnuji harmonizaci systémů formou skupinových a individuálních terapií.

Pracuji jako ředitel Tvořivé školy, lektor systemických konstelací, rodinný poradce a systemický kouč. Mám 4 děti. S mojí paní se věnujeme práci v MC Ordějov.

Nabízím možnost uvidět a pochopit skryté zákonitosti, které určují vaše životní pocity, potřeby a nároky. Umožňuji rozpoznat nevědomé sily, které řídí váš život a brání vám v dalším rozvoji. Odhaluji to, co je a působí. Poznání systemického řádu a jeho přijetí považuji za základní předpoklady spokojeného a smysluplného života.
 
 
Reference od účastníků akcí:

Dobrý den, ptala jsem se svých kolegů na celkový dojem: jsou nadšeni. Hodně jste nás všechny obohatil novými znalosti, já sama používám už teď několik vašich rad a pomáhají mi. Nemám žádný kritický postřeh.
Ředitelka školy po objednaném semináři pro sborovnu

Prezentace lektora pro mě byla zajímavá, samotný seminář přínosný a nově získané informace se mi určitě budou hodit k mé další práci.Včera jsem se přihlásila na pokračování.

Na Váš seminář  jsem byla vyslána naší paní ředitelkou z mateřské školy, ve které pracuji. Očekávala jsem další nudné školení, kterých jsem už absolvovala několik. Ale byla jsem velice mile překvapena. Váš seminář se mi hrozně moc líbil, zaujalo mě toto téma hned od začátku. Váš způsob prezentace byl skvělý, líbilo se mi, že téma prokládáte humorem a mohli jsme se i zasmát. Obsah semináře byl pro mě přínosný a řekla bych, že jsem si z něj vzala nejen do praxe, ale i do života celkově. Informace, které jsem se dozvěděla, určitě využiji nejen v práci v mateřské škole. Moc děkuji za velmi příjemně strávené odpoledne a už se těším na pokračování...

Včera jsem se náramně bavila, myšleno v tom nejlepším slova smyslu. Způsob prezentace - velmi příjemný, přehledný a vtipný; přínos a užitek semináře pro mě - rozhodně ANO, jistý vhled, uklidnění a ujištění, že když se nechci ve škole moc citově angažovat, nejsem nelida, ale vlastně si prospívám. Děkuji za příjemně strávený čas při DVPP.

Pan Rosecký, ví, o čem mluví. Přednáší přehledně. Možná občas ještě jednou zopakovat ty nejdůležitější citace, autory... Seminář byl pro mne velkým přínosem a splnil moje očekávání. Ráda bych se dozvěděla víc o této problematice. Prosím Vás o zaslání termínu Vaší další navazující přednášky.

Seminář se mi moc líbil- obsah, prezentace. Ještě dnes mi dochází spousta věcí. Jde v podstatě o "jednoduchý princip", jak pochopit vztahové problémy. Jen mě mrzí, že i když jsem studovala různé školy, školení, semináře, nikdy jsem se s konstelacemi nesetkala. Bylo to v podstatě shrnutí v krátkém čase toho nejpodstatnějšího. Důležité pro mě: 

  • nenechat na sebe "přehodit" věci, které by si měli rodiče řešit sami, 
  • být empatická, ale mít hranice( zrovna jsem zvažovala , že pošlu peníze do Rwandy na sirotky:-D)
  • nemusím být oblíbená a můžu být přísná  a pokud mě budou mít rádi, je to bonus navíc
  • vztah dítě rodič- nejsme kamarádi na stejné úrovni(několik let vysvětluji manželovi, že je otec našeho syna a ne jeho kámoš nebo starší bratrB-))
  • a jako pedagog děti vzdělávám, vychovat si je mají rodiče  
  • nedávat nevyžádané  rady

Děkuji, bylo to moc fajn a byla bych ráda za pokračování. Petra Welserová

Jasné, výstižné vyjadřování lektora. Odborný přehled. Perfektně vedený výklad k tématu, příjemně odlehčený humorem. Dozvěděla jsem se, na co si dát pozor a jak si hlídat své hranice působení ve škole. Předávané informace mi jsou jednoznačně k užitku, jelikož momentálně zpracovávám své vyhoření v práci a zvažuji varianty " přijmout " nebo " odejít ". Děkuji za skvělý seminář, které mne obohatil radami do školního prostředí ale také v obrovské míře do osobního života.

Prezentaci jsem vnímala velice pozitivně, bylo to jakési vybočení z počítačové prezentace, kde se všechny semináře odehrávají stejně. Vaše kreslířské umění bylo skvělé a pohotové, spolu s obsahem mluveného. Seminář byl velice přínosný, do hodně věcí jsem si zařadila sebe i svou rodinu. Hodně mě to obohatilo a je zase o čem přemýšlet:-)!  Vaše informace jsem využila hned druhý den v praxi a jednu maminku prudičku jsem spacifikovala větou, že oni jsou ti nejlepší rodiče a ví, co je pro jejich dítě nejlepší, ale co s tím uděláte? Takže mi to zase otevřelo nové obzory, že se před rodiči nemusíme plazit po kolenou.Moc děkuji za Váš čas, dovedu si představit, že Vaše slova si poslechnou i mé úžasné kolegyně ve školce. Jste úžasný a těším se na další setkání.

Děkuji Vám za včerejší seminář. Váš způsob prezentace byl lidský a přirozený. Ocenila jsem, že to nebyla monolitická přednáška, ale reagoval jste na naše dotazy a podněty. Myslím, že každá učitelka i učitel by tento seminář měli zcela povinně absolvovat. Už v 6.30 jsem stála na značce a doporučovala svým 2 kolegyním! Myslím, že jsem ještě zcela neabsorbovala kompletní obsah semináře. Mám určitě o čem přemýšlet. Ráda si také dohledám další informace. Děkuji za přínosný seberozvojový seminář, který mě naučil něco o sobě samotné, o přístupu k mým žákům a jejich rodičům a také o životě jako takovém. Děkuji a těším se na další pozvánky na akce.

Vážený pane Rosecký, chci Vám poděkovat za seminář, který byl velmi zajímavý a přínosný, protože se na téma osobních a pracovních vztahů, ambicí a profesního vyhoření díval úplně z jiného úhlu než všechny další semináře, které jsem kdy zažila a tuny textu, který jsem přečetla. Také jste vše podával srozumitelným a zábavným způsobem, určitě si z toho každý stejně jako já odnesl to, co potřeboval do svého soukromého i profesního života. Problematika konstelací je pro mě nová a nesmírně zajímavá. Ráda bych se v budoucnu k tomu dozvěděla více – např. jak v konstelacích fungují vztahy s nevlastními dětmi, které do rodiny docházejí za otcem na víkendy, apod. – to by ale bylo téma na úplně jiný seminář (kdybyste náhodou k tomu měl alespoň nějaký text nebo krátkou radu, byla bych Vám vděčná – trochu s tím bojuju… rozum X emoce). Pokud budete mít další seminář v Liberci, ráda se opět zúčastním. S pozdravem a přáním klidných předvánočních dní D. M.

Způsob prezentace jsem vnímal věcně, lidsky, bez servítek a příjemným a srozumitelným způsobem. Obsah semináře byl přínosným a donutil mě pohlížet "na věc" zase z jiné strany a z jiného pohledu, který dává ovšem určitě smysl. Věřím, že informace jsou pro mě určitě k užitku a naložím s nimi podle potřeby a uvážení s rozvahou. Celkově bych shrnul seminář užitečným a přínosným, přiměl, jistě nejen mě, přemýšlet nad problematikou i z jiných stran a jiným způsobem a to je vždycky důležité. Děkuji a třeba zase na dalším semináři P.Ř.

Dobrý den, chtěla jsem poděkovat za seminář systemických konstelací v Liberci, pochopila jsem díky němu docela dost věcí, se kterými v životě bojuji, v práci i v soukromí. Prezentace byla výborná, uvítala jsem kontrast ženské energie posluchaček a mužské energie lektora. Ještě bych asi měla nějaké myšlenky a otázky, ale protože vím, že tuhle e-mailovou adresu používá více lidí, nechci se pouštět příliš do podrobností. Třeba ještě bude někdy příležitost.  Děkuji, s pozdravem L. N.

 

Nečekala jsem nic, dostala jsem hodně. Odpověď na otázky, které se mi honily v hlavě. Je pravda, že některé postupy mi přijdou „ ostré“, ale až si to sedne, uvědomím si, že mají své opodstatnění. Nejsem záchranář, jsem učitelka a dát mohu jen to, co mám v popisu práce=> to asi teď bude má mantra, protože jsem fakt měla potřebu zachraňovat. Doufám a věřím, že své stereotypy zbořím. Díky, díky, díky na sto tisíckrát! Snad se zase uvidíme.

Všechny informace z kurzu vnímám jako obohacující. Potřebovala bych více řešení – modelování aktuálních problémových situací ve třídě, škole,… a pomocné návody na jejich řešení. Fakt je to SUPERRR! J

Emočně vyčerpávající kurz, ale hodně podnětný! Děkuji za příležitost dívat se na situace z jiného úhlu pohledu.

Čeho bych potřebovala více? Klidně těch jasných vět. Ale vlastně ne. Dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala. Tak to cítím. Vyhovuje mi, že lektor reflektuje potřeby dané skupiny. Funguje to. Cítila jsem se zde přijatá. Zkrotit tolik žen chce opravdovou životní moudrost aplikovanou do praxe. Jistě jsem si zde taky trochu „sosla“ a vyzářím to dál.

Neměla jsem žádné očekávání, ale jsem spokojená. Určitě mám o čem přemýšlet. Bylo to důležité pro mne samotnou. Lektorův výklad byl jasný, dobře vysvětlený. Jsem ráda za praktické věci. Více bych potřebovala rozebrat vztahy mezi kolegy. Možná by nebylo špatné zaměřit nějaký seminář na vedoucí pracovníky.  Děkuji za příjemnou atmosféru, výbornou stravu a příjemné prostředí. Kurz určitě doporučím, ale není pro každého – dotyčný musí chtít.

Na kurzu jsem ocenila především možnost postavení konstelací a výklad teorie. Lektor se vyjadřoval jasně, přehledně a zároveň uměl téma odlehčit a zábavně proložit. Děkujeme také za super organizaci a veškerý servis.

Na kurz jsem přijela bez většího očekávání, spíše jen poznat Tvořivou školu-splněno. V kurzu to spíše očekávání předčilo. Velice příjemný projev lektora, ideální vztah k frekventantům. Letní škola byla dobře zorganizovaná. Uvítala bych nabídku dalších „prohlubovacích kurzů“.

Skvělá propojenost teorie a příkladů z praxe. Příjemné vystupování lektora, vstřícnost.

Příjemně prožité dny v kruhu zajímavých lidí. Nově získané informace byly zajímavé a otevřely mi nové úhly pohledu na situaci. Chtělo by to více času na zažití, prožití konstelací. Děkuji za nabytí nových informací a zážitků. Teď přijde to nejtěžší – naučit se s tím pracovat.

Prezentace byla příjemná, nevtíravá … lidská a srozumitelná. Ráda přijedu na seminář s tímto obsahem znovu-> pro ještě lepší pochopení, seznámení, zakotvení informací. Určitě doporučím také kolegyním.

Z letní školy jsem nadšená. Oceňuji, že lektor vedl celý výklad bez opory. Vše bylo zajímavé, nové. Super akce – parta – jídlo a samozřejmě lektor a organizátoři.

Byla jsem nadmíru spokojená. Brala bych i kurz trvající více dnů. Děkuji za „prozření“. Věřím, že budu chodit ze školy méně unavená a doma budu mít více sil pro manžela a dcery.

Vše pro mne bylo nové, užitečné. Musím přijet ještě jednou, zažít si ještě více, více se zapojit. Byla jsem spíš pozorovatel. Vše bylo OK-lektor, prostředí, strava, náplň semináře.

Na letní škole jsem byla poprvé, uvítala jsem všechny informace. Děkuji. Potřebovala bych si lekce vícekrát zopakovat. Velká pochvala kuchyni J

Bylo to super a chtěla bych se tomu více věnovat. Za vše děkuji a doufám, že se nevidíme naposledy.

Děkuji za podvečerní výlety. Určitě si v budoucnu tento kurz v rámci letní školy ještě zopakuji. DĚKUJI!

Aktuální akce lektora:

Číslo akce Název Místo Anotace
20-03 SB Školní systemické konstelace - jak nevyhořet ZŠ a MŠ Horní Planná, Jiráskova 186

KURZ NA OBJEDNÁVKU

20-04 SB Školní systemické konstelace - jak nevyhořet ZŠ a MŠ Frymburk 112

KURZ NA OBJEDNÁVKU

999 Školní systemické konstelace Brno

AKCE URČENÁ VÝHRADNĚ LEKTORŮM TVOŘIVÉ ŠKOLY

2020-021 Školní systemické konstelace - jak být autoritou ZŠ Brno, Kotlářská 4

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

2020-008 LŠ Školní systemické konstelace ZŠ J. K. Tyla Písek, Tylova 2391 

Do škol přichází stále více problémových žáků. Učitelům přibývá práce a na „kantořinu“ je čím dál méně času. Aktivní ochrana před vyčerpáním, vyhořením a pocity marnosti je v tomto čase důležitější, než kdy předtím. Systemická pedagogika přináší potřebné informace a nadhled. Umožňuje poznat hlubší příčiny problémů, nalézt řešení a obnovit porušenou rovnováhu.

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

2020-020 LŠ Školní systemické konstelace Sudislav nad Orlicí, Kubasova chalupa

Nabízíme Vám zbrusu novou Letní školu v útulném centru Kubasova Chalupa v překrásné přírodě v Sudislavi nad Orlicí.

 Kromě jedinečných kurzů systemické pedagogiky s Čeňkem Roseckým a kreslení pravou hemisférou s Lenkou Kalovou Vás čeká i vycházka do Brandýsa n. O. (pamětní síň J.A.K.), na zříceninu hradu Orlík a do přírodního bludiště. Těšíme se na setkání s Vámi.


Do škol přichází stále více problémových žáků. Učitelům přibývá práce a na „kantořinu“ je čím dál méně času. Aktivní ochrana před vyčerpáním, vyhořením a pocity marnosti je v tomto čase důležitější, než kdy předtím. Systemická pedagogika přináší potřebné informace a nadhled. Umožňuje poznat hlubší příčiny problémů, nalézt řešení a obnovit porušenou rovnováhu.

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

20-05 SB Školní systemické konstelace - jak nevyhořet Masarykova ZŠ Ždánice, Městečko 18

KURZ NA OBJEDNÁVKU

2020-052 Školní systemické konstelace - jak být autoritou ZŠ Brno, Kotlářská 4

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

20-07 SB Školní systemické konstelace - prosperita ZŠ Frýdek-Místek, Elišky Krásnohorské 2254

KURZ NA OBJEDNÁVKU

2020-056 Školní systemické konstelace - jak být autoritou ZŠ Ostrava, 30. dubna 20

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

2020-055 Školní systemické konstelace - jak být autoritou ZŠ Doctrina, Liberec, Na Perštýně 404/44

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

20-09 SB Školní systemické konstelace - jak nevyhořet ZŠ Praha 10, Hostýnská 2/2100

KURZ NA OBJEDNÁVKU

20-10 SB Školní systemické konstelace ZŠ Frýdek-Místek, Elišky Krásnohorské 2254

KURZ NA OBJEDNÁVKU

2020-069 Školní systemické konstelace - jak být autoritou ZŠ Praha 8, Lyčkovo náměstí 6

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

2020-068 Školní systemické konstelace - jak nevyhořet ZŠ České Budějovice, Matice školské 3

Máte čím dál více problémových žáků? Valí se na Vás úkoly a Vy nevíte, kde vzít čas a energii na jejich řešení? Už Vám někdy docházejí síly?

Tento seminář přináší zcela jedinečné informace o zákonitostech a silách, které mají bezprostřední vliv na to, jak se cítíte v práci, jak se vám daří v životě, a jaké jsou vaše vztahy s druhými lidmi (se žáky, jejich rodiči, kolegy, ale také se členy své rodiny). Jeho obrovským přínosem je, že vás bezpečně ochrání před syndromem vyhoření, protože ten kdo vyhoří, už nepomůže nikomu. Je to příležitost poznat hlubší příčiny problémů, získat potřebný nadhled a dosáhnout stavu, kdy se budete moci v práci i doma cítit spokojeně a v bezpečí.  

2020-064 Školní systemické konstelace - jak být autoritou ZŠ Pardubice, Npor. Eliáše 344

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

2020-066 Školní systemické konstelace - jak nevyhořet ZŠ Jihlava, Seifertova 1426/5

Máte čím dál více problémových žáků? Valí se na Vás úkoly a Vy nevíte, kde vzít čas a energii na jejich řešení? Už Vám někdy docházejí síly?

Tento seminář přináší zcela jedinečné informace o zákonitostech a silách, které mají bezprostřední vliv na to, jak se cítíte v práci, jak se vám daří v životě, a jaké jsou vaše vztahy s druhými lidmi (se žáky, jejich rodiči, kolegy, ale také se členy své rodiny). Jeho obrovským přínosem je, že vás bezpečně ochrání před syndromem vyhoření, protože ten kdo vyhoří, už nepomůže nikomu. Je to příležitost poznat hlubší příčiny problémů, získat potřebný nadhled a dosáhnout stavu, kdy se budete moci v práci i doma cítit spokojeně a v bezpečí.  

2020-065 Školní systemické konstelace - jak nevyhořet 26. ZŠ Plzeň, Skupova 22

Máte čím dál více problémových žáků? Valí se na Vás úkoly a Vy nevíte, kde vzít čas a energii na jejich řešení? Už Vám někdy docházejí síly?

Tento seminář přináší zcela jedinečné informace o zákonitostech a silách, které mají bezprostřední vliv na to, jak se cítíte v práci, jak se vám daří v životě, a jaké jsou vaše vztahy s druhými lidmi (se žáky, jejich rodiči, kolegy, ale také se členy své rodiny). Jeho obrovským přínosem je, že vás bezpečně ochrání před syndromem vyhoření, protože ten kdo vyhoří, už nepomůže nikomu. Je to příležitost poznat hlubší příčiny problémů, získat potřebný nadhled a dosáhnout stavu, kdy se budete moci v práci i doma cítit spokojeně a v bezpečí.  

2020-067 Školní systemické konstelace - jak být autoritou FZŠ Olomouc, Hálkova 4

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

Developed by Via Aurea.