Tvořivá škola - minimatematika pravou hemisférou pro rodiče předškoláků I.

"Základní rozdíl mezi učením se levou a pravou hemisférou je ten, že pravou nás to baví.
"Matematika je abstraktní. Proto je základem postupné vytváření matematických představ o číslech a o tom, co vlastně znamenají. Na začátku je nejdůležitější:
  • S pomocí věcí vytvořit představu o číslech do 5.
  • Naučit děti vidět počet věcí bez počítání po jedné.
  • Umožnit jim s věcmi hýbat a mluvit o tom, co vidí.
 
Základem je učení schovat do příběhu. Kdykoliv a kdekoliv budete mít chvilku času. Vezměte si pár kamínků (dřívek, zápalek, papírků, …) a začněte s nimi vytvářet příběh. Třeba ten o 3 prasátkách. "Prasátka šli nejdříve všechny spolu, pak si jedno postavilo domeček. Kolik jich šlo dál?" A už učíte rozklady čísla tři. Dítě Vám za chvilku samo začne brát věci z rukou a začne chtít spoluvytvářet vlastní příběh. Nesmírně důležité je mu to umožnit. Znáte ten o 3 hovínkách ?
Připravte se na to, že děcka Vás jen tak přestat nenechají.
 
Příběh Vám zaručí, že pracovat bude pravá hemisféra dítěte a bude ho to bavit. Že se učí, ho ani nenapadne. Věcičky v rukách dítě zpřítomní a na jejich základě se začnou vytvářet matematická matrice v jeho mozku.
Později můžete přidat kartičku s číslem, aby dítě vidělo, jak se daný počet věci zapisuje.
 
Šikovnost rukou se mění v šikovnost myšlení.
J.A.K.
"Pro rozvoj operačního myšlení je zvlášť důležité odkrývání vztahů mezi věcmi na základě manipulace s nimi (přidávání, ubírání, řazení, přemísťování předmětů)."
J. Piaget
 
 
Developed by Via Aurea.