Tisková zpráva k zahájení projektu Tvořivá škola – čtení a psaní s porozuměním

1. listopadu 2009 byl zahájen nový projekt Tvořivá škola – čtení a psaní s porozuměním. Hlavní aktivitou je realizace 120 kurzů. Prostřednictvím těchto kurzů by mělo dojít k proškolení učitelů a zavedení nových metod čtení a psaní s porozuměním do výuky,které by měly přispět k rozvoji dovedností žáků ve čtení, zlepšení čtenářské gramotnostia schopnosti porozumění psanému textu. Navazuje na projekt Tvořivá škola – vzdělávací střediska činnostního učení. Uvedeným projektem byla vytvořena síť 735 spolupracujících škol v České republice a založeno 14 vzdělávacích středisek činnostního učení.

Sdílet na Facebooku

1. Tisková zpráva projektu

Tvořivá škola – čtení a psaní s porozuměním

opvk_hrpo2__rgb

Cíl projektu

Hlavním cílem projektu je, aby žáci základních škol byli systematicky vzděláváni moderními metodami čtení a psaní s porozuměním, efektivními pomůckami a vhodnými přístupy v souladu se svými potřebami a přirozenými schopnostmi. Měli by tak získat kladný vztah

ke čtení a k celoživotnímu vzdělávání.

 

Předmět projektu

Tvořivá škola – čtení a psaní s porozuměním je projekt určený pro základní školy, jehož cílem je zavedení nových metod čtení a psaní s porozuměním do výuky.

Pro učitele základních škol je projekt podpůrný motivační a vzdělávací systém, který jim umožní vyučovat efektivními metodami, navštěvovat ukázkové hodiny, semináře a další akce, kde budou seznamováni s novými metodami výuky českého jazyka.

Z cílové skupiny učitelé ZŠ všech krajů ČR s výjimkou Prahy pracuje projekt se skupinou 2280 učitelů z toho z partnerských škol 126 učitelů. V rámci projektu bude přímo podpořeno 2700 žáků partnerských škol, jež budou učeni novými moderními metodami čtení a psaní

s porozuměním v projektem vybavených učebnách a cca 57000 žáků, kteří budou učeni novými metodami projektem proškolenými učiteli.

 

Obsah projektu

Hlavním smyslem projektu je inovace doposud používaných metod. Nové metody by měly vést k osvojování čtenářských dovedností tzn. číst správně bez chyb, číst slova napoprvé, plynule bez slabikování, výrazně a s porozuměním s důrazem na správná slova a správně řazenými pauzami. Právě výrazné čtení má mimořádně velký význam na hlubší porozumění textům. Na žáky nebudou kladeny ani příliš vysoké nároky, které způsobují opakování

a zažívání chyb, ani nároky příliš nízké, které vedou k povrchnímu čtení a tím opět k chybování.

Důraz je také kladen na rozvoj klíčových kompetencí, mezipředmětové vztahy a aktivní zapojení žáků jak se speciálními potřebami učení, tak žáků nadaných do výuky v běžných třídách.

 

Termíny

Vzdělávací akce v rámci tohoto projektu budou probíhat ZDARMA.Zahájení kurzů bude během měsíce listopadu 2009. Termíny naleznete na stránkách Tvořivé školy v sekci Vzdělávací akce. V případě zájmu o další informace nás kontaktujte na emailové adrese: info@tvorivaskola.cz.

 

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 

 

 

 

15. 1. 2026, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vedení škol

Anotace:

Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků

Obsah webináře:

  1. Úvod do problematiky SVP:
    • Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
    • Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
  2. Diagnostika a identifikace SVP:
    • Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
    • Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
  3. Podpůrná opatření:
    • Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
    • Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
  4. Metody a strategie výuky:
    • Diferenciace a individualizace výuky
    • Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
  5. Inkluzivní prostředí ve třídě:
    • Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
  6. Komunikace s rodinou žáka s SVP
    • Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
  7. Diskuze a sdílení zkušeností:
    • Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
    • Sdílení osvědčených postupů z praxe.

Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.

Čtenářské lekce a práce s textem

čtenářská gramotnost prakticky

1 210 Kč
ČJ

19. 1. 2026, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

putování vějířWebinář je určen učitelům 1. stupně ZŠ, kteří chtějí rozvíjet čtenářské dovednosti žáků smysluplně, hravě a s opravdovým porozuměním. Zaměříme se na praktické ukázky čtenářských lekcí a práci s texty tak, aby podpořily aktivní zapojení žáků, kritické myšlení i radost ze čtení.

Na akci zazní zejména:

  • inspirace pro plánování a vedení lekcí
  • tipy na výběr vhodných textů
  • etody, které lze okamžitě využít ve výuce
  • propojení práce s textem s gramatickým učivem prvního stupně
  • praktické ukázky
  • zdokonalování čtenářských dovedností

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky obdržíte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení. 

Webinář je vhodný pro začínající i zkušené pedagogy, kteří hledají nové nápady a efektivní postupy pro moderní čtenářskou výuku.

M

20. 1. 2026, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

M 2016 Liberec

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 1 v ceně 185 Kč. 

Na akci zazní zejména: 

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 1. ročníku.
  • Vidění počtu prvků do 10 bez počítání po jedné.
  • Didaktická pomůcka „Mřížka s kolečky“ a dvě desítky koleček.
  • Rozšíření číselného oboru do 20. Názorné využití analogie s první desítkou.
  • Činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové mince. Vyplácení, rozměňování, vracení. Hra na obchod.
  • Činnosti s číselnou osou.
  • Skryté obrázky (kódování obrázků)
  • Tvoření slovních úloh s názorem.
  • Numerace do dvaceti bez přechodu desítky.

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

NOVINKA: Tvořivé dílny čtení - pracovní listy pro rozvoj čtenářské…

NOVINKA: Tvořivé dílny čtení - pracovní listy pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. - 5. ročníku ZŠ

Tento soubor pracovních listů byl navržen k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků 3. až 5.…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Angličtina činnostně IV. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v …

Angličtina činnostně IV. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 4. a 5. roce výuky

NOVINKA !Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 4.–5. roce výuky na ZŠ.…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení*. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku.

Domníváte-li se, že tu chybí Vaše škola, kontaktujte nás.

více

Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více