KONFERENCE PROJEKTU ČTENÍ A PSANÍ S POROZUMĚNÍM - PRAHA 2011

 

Letošní ročník Konference Tvořivých škol byl zaměřen především na efektivní práci s interaktivní tabulí ve výuce Čj základních škol. Program byl doplněn příspěvky o činnostním učení a možnostech osobnostního rozvoje učitelů. Konference byla pořádána v rámci projektu Čtení a psaní s porozuměním.

 

Sdílet na Facebooku

 

Cílem projektu je rozvoj čtení a psaní s porozuměním, zvyšování kvality výuky učitelů ZŠ a zavádění činnostních metod do výuky Čj. Tyto metody jsou založeny na aktivním zapojení žáků, komunikaci a samostatném objevování poznatků. Žáci pracují s jednoduchými a efektivními pomůckami. Jsou zapojeni vždy minimálně třemi smysly. Plní úkoly svým vlastním způsobem a tempem. Pozorují, objevují a tvoří. Průběžně objevují zákonitosti a vyvozují závěry, diskutují o pozorovaném, hledají různé varianty řešení, vyjadřují názory atp. Každý žák má možnost opakovaně prožívat ve výuce úspěch. Takové učení umožňuje jak motivaci k dalšímu vzdělávání, tak rozvíjení klíčových kompetencí a trvalé osvojování potřebných vědomostí. Moderní technologie nám však umožňují jít ještě o krok dál.

V rámci projektu vytvořili lektoři Tvořivé školy rovněž novou metodiku činnostního učení Čj s interaktivní tabulí. Jedná se o nový model práce, který smysluplně kombinuje klasické činnostní učení s interaktivní výukou. Dle dosavadních zkušeností lektorů a učitelů tvořivých škol je tento postup výuky velmi účinný. Jak je možné tímto způsobem pracovat v jednotlivých ročnících a předmětech, předvedli na konferenci lektoři Tvořivé školy, kteří jsou zároveň učiteli z praxe.

Další novinkou prezentovanou na konferenci byl akreditovaný seminář Systemické školní konstelace ve výuce Čj zaměřený na osobnostní růst učitelů. Jedná se o moderní zážitkovou metodu, která umožňuje objevit skutečné příčiny školních potíží žáků i učitelů ve čtení a psaní, nalézt jejich efektivní řešení a obnovit porušenou rovnováhu. Pracuje jak s modelovými školními situacemi, tak s konkrétními případy.
 

V rámci projektu byly na vybraných partnerských školách ze všech krajů ČR založeny vzorové třídy činnostního učení, které slouží jako vzdělávací střediska DVPP. Vytvořena byla také nová řada pomůcek do výuky ČJ, metodický vzdělávací film Činnostní učení Čj v 1. ročníku, přípravy pro práci s interaktivní výpočetní technikou a další pomůcky. Uvedené materiály byly na konferenci rovněž představeny.

 

Čtení a psaní s porozuměním je šestatřiceti měsíčním projektem, jehož cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání ZŠ a prohloubit rozvoj čtenářské gramotnosti. Je zaměřený především na šíření efektivních metod z praxe a na osobnostní růst učitelů. Realizován je díky podpoře poskytnuté Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Za dobu jeho trvání prošlo kurzy a letními školami projektu více než 1700 učitelů.

 

Fotogaleriii z projektu si můžete prohlédnout zde

1 210 Kč
ČJ

5. 5. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Akce je vhodná pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 0 v ceně 185 Kč. 

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivé aktivity s pomůckou Karty a šablony pro 0. ročník.
  • Přípravné období - důležitost, vhodné činnosti a hry
  • Náměty pro činnosti a didaktické hry.
  • Čtení slov, vět a prvních textů, podpora rozvoje čtení s porozuměním.
  • Probouzení zájmu o čtení, motivace.
1 210 Kč
V

6. 5. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, konkrétně se bude zabývat činnostními postupy v rámci vlastivědy 4. a 5. ročníku.

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní učení - zásady.
  • Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
  • Vlastivědné pojmy,
  • Orientace na mapě a práce s ní.
  • Přiblížení dějepisných událostí.
  • Práce s textem.
  • Využití metod krit. myšlení v rámci vlastivědy.

Jak žít v hojnosti

Webinář pro rodiče

540 Kč

6. 5. 2025, zahájení v 20:00

2 vyučovací hodiny

WEBINÁŘ

Rodiče

Anotace:

Každý člověk má právo a možnost být bohatý tak, jak si přeje. Žít v hojnosti znamená mít nadbytek všeho. Peněz, lásky, moudrosti, zdraví, času, síly, ale také dobrých vztahů. Zajímává Vás, jak toho dosáhnout? Pojďte se s námi podívat, jaká vnitřní nastavení Vás limitují a jak je změnit!

Co se dozvíte:

  • Stěžejní informace o systémových souvislostech a zákonitostech ve vztazích mezi lidmi a různými formami bohatství.
  • Získáte vhled do řešení nejčastějších příčin absence bohatství skrze ukázky typických modelových situací v obecné rovině problému.
  • Změna nezdravých postojů - techniky na změnu vnitřního nastavení k bohatství.

Všichni absolventi obdrží osvědčení o absolvování akce.

Volně navazující webináře:

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více