KONFERENCE PROJEKTU ČTENÍ A PSANÍ S POROZUMĚNÍM - PRAHA 2011

 

Letošní ročník Konference Tvořivých škol byl zaměřen především na efektivní práci s interaktivní tabulí ve výuce Čj základních škol. Program byl doplněn příspěvky o činnostním učení a možnostech osobnostního rozvoje učitelů. Konference byla pořádána v rámci projektu Čtení a psaní s porozuměním.

 

Sdílet na Facebooku

 

Cílem projektu je rozvoj čtení a psaní s porozuměním, zvyšování kvality výuky učitelů ZŠ a zavádění činnostních metod do výuky Čj. Tyto metody jsou založeny na aktivním zapojení žáků, komunikaci a samostatném objevování poznatků. Žáci pracují s jednoduchými a efektivními pomůckami. Jsou zapojeni vždy minimálně třemi smysly. Plní úkoly svým vlastním způsobem a tempem. Pozorují, objevují a tvoří. Průběžně objevují zákonitosti a vyvozují závěry, diskutují o pozorovaném, hledají různé varianty řešení, vyjadřují názory atp. Každý žák má možnost opakovaně prožívat ve výuce úspěch. Takové učení umožňuje jak motivaci k dalšímu vzdělávání, tak rozvíjení klíčových kompetencí a trvalé osvojování potřebných vědomostí. Moderní technologie nám však umožňují jít ještě o krok dál.

V rámci projektu vytvořili lektoři Tvořivé školy rovněž novou metodiku činnostního učení Čj s interaktivní tabulí. Jedná se o nový model práce, který smysluplně kombinuje klasické činnostní učení s interaktivní výukou. Dle dosavadních zkušeností lektorů a učitelů tvořivých škol je tento postup výuky velmi účinný. Jak je možné tímto způsobem pracovat v jednotlivých ročnících a předmětech, předvedli na konferenci lektoři Tvořivé školy, kteří jsou zároveň učiteli z praxe.

Další novinkou prezentovanou na konferenci byl akreditovaný seminář Systemické školní konstelace ve výuce Čj zaměřený na osobnostní růst učitelů. Jedná se o moderní zážitkovou metodu, která umožňuje objevit skutečné příčiny školních potíží žáků i učitelů ve čtení a psaní, nalézt jejich efektivní řešení a obnovit porušenou rovnováhu. Pracuje jak s modelovými školními situacemi, tak s konkrétními případy.
 

V rámci projektu byly na vybraných partnerských školách ze všech krajů ČR založeny vzorové třídy činnostního učení, které slouží jako vzdělávací střediska DVPP. Vytvořena byla také nová řada pomůcek do výuky ČJ, metodický vzdělávací film Činnostní učení Čj v 1. ročníku, přípravy pro práci s interaktivní výpočetní technikou a další pomůcky. Uvedené materiály byly na konferenci rovněž představeny.

 

Čtení a psaní s porozuměním je šestatřiceti měsíčním projektem, jehož cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání ZŠ a prohloubit rozvoj čtenářské gramotnosti. Je zaměřený především na šíření efektivních metod z praxe a na osobnostní růst učitelů. Realizován je díky podpoře poskytnuté Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Za dobu jeho trvání prošlo kurzy a letními školami projektu více než 1700 učitelů.

 

Fotogaleriii z projektu si můžete prohlédnout zde

23. 4. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci

Anotace:

Zajímává Vás jak se s druhými úspěšně domluvit a řešit případné konflikty?  Systemicky čistá komunikace spolu s postojem a přístupem tvoří základ dobrého vztahu učitele s žáky a jejich rodiči, ale také s kolegy a s vedením školy. Kurz seznamuje s metodou nenásilné komunikace, ukazuje nejčastější komunikační chyby a předkládá smysluplné a důstojné řešení konfliktních situací.

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

cyklus čtyř webinářů

4 680 Kč
VV

24. 4. 2024, 29. 4. 2024, 6. 5. 2024, 13. 5. 2024, zahájení v 14:00

16 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Přihlaste se na celý volný cyklus webinářů Tvořivé metody ve výuce VV pro náměty do VV! Během čtyř setkání postupně projdete témata Kreslení pravou mozkovou hemisférou, Lidská postava, Barva a Hry ve VV.
Časová dotace 4x4 hodiny

Cyklus zahrnuje tyto webináře:

Lze se hlásit i samostatně, jen na dílčí webináře. Počet míst pro absolvování celého cyklu za výhodnější cenu je omezen.

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Metoda kreslení pravou hemisférou ve škole i mimo ní

1 380 Kč
VV

24. 4. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Seznamte se s metodou kreslení pravou mozkovou hemesférou a jejím možným využitím na 1. stupni ZŠ! Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Principy metody výuky kreslení pravou hemisférou
  • Možnosti využití metody kreslení pravou hemisférou při výuce výtvarné výchovy
  • Nabídka konkrétních činnostních postupů a námětů, které nenásilně rozvíjejí výtvarné dovednosti a výtvarnou sebedůvěru v jakémkoli věku, od předškolního věku po dospělost

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více