Jak vytvářet podcasty pro žáky

Podcast je efektivní a moderní způsob předávání informací. Lze ho využít pro zadávání úkolů, námětů na činnosti, předávání učiva nebo slovní hodnocení.

Natočte Váš první podcast pro vaše žáky a pošlete jim ho. Buďte osobní. Pozdravte je, řekněte jim, co cítíte, že je máte rádi, a že se na ně těšíte. Vyjádřete jim důvěru, že vše brzy skončí a všichni se spolu zase brzy uvidíte.

Ale co je nejdůležitější. Váš hlas je jedinečný. Jeho poslech je pro děti mnohem osobnější než psaný text. Umožní Vám emočně se s dětmi propojit. Potěší je to, zaujme a bude je to motivovat. Prohloubí to Váš vztah s nimi i s jejich rodiči. Uvidí, že umíte být osobní a jdete s dobou ;-).

Sdílet na Facebooku

Podcast Mgr. Čeňka Roseckého pro učitele ZŠ - Proč a jak vytvářet podcasty:

Podcast - Proč a jak vytvářet podcasty pro žáky

 

Jak vytvořit podcast (tj. audio záznam vašeho hlasu)

1. Napište si stručnou osnovu, co chcete žákům říci. Časem to zvládnete i bez ní.

2. Na mobilu si najděte "Záznam zvuku", nahrajte zprávu pro žáky a uložte si jí do mobilu.

3. Nahrávejte na první dobrou, přeřeknutí a nedokonalosti přidají nahrávce na lidskosti :-). Stříh by vše příliš komplikoval.

4. Přetáhněte (s pomocí kabele) nahrávku z mobilu do PC.

5. Formát nahrávky je .m4a (u jiných mobilů, zvláště iPhone, to bude asi jinak). Podcast může být rozeslán i v tomto formátu a většina zařízení ho automaticky přehraje (obvykle přes VLC "kužel").

6. Soubor můžete žákům poslat jako přílohu e-mailu nebo přes úschovnu na internetu. :-)

 

Jak převést podcast do formátu MP3

Pokud by byl podcast delší (a soubor pak moc velký) nebo někomu nešel přehrát. Je třeba převést tento formát .m4a na univerzální – ideálně MP3

Převedení (konverzi) z formátu .m4a na formát MP3 uděláte snadno a rychle zde: https://online-audio-converter.com/

Jsou to 4 snadné kroky, vyzkoušejte sami:

- 1) Natáhnout uložený soubor s nahrávkou (OPEN FILES).

- 2) Zadejte nejvyšší kvalitu (kurzorem na ose úplně doprava).

- 3) Zmáčkněte "CONVERT".

- 4) Soubor si pak stáhněte do PC - DOWNLOAD  (objeví se pak ve stažených souborech).

5. MP3 soubor pak můžete žákům poslat opět e-mailem nebo přes úschovnu na internetu.

6. Užijte si ten pocit, posílat svůj první podcast :-).

 

 

Jak uložit podcast na YouTube (pro technicky pokročilejší)

1. Založte si účet na Google (získáte další elegantní e-mail google.com. ;-), který můžete používat pouze na přihlašování na svůj účet. Ale uvidíte, že se Vám bude hodit i na něco jiného.

2. Založte si na YouTube svůj kanál (nic složitého, je to v češtině)

3. Spojte nahrávku s obrázkem (Na YouTube nejde uložit formát MP3, je potřeba ho spojit s nějakým obrázkem. Standartní velikost obrázků na youtube je 1920x1080).

Doporučujeme na to použít Tunestone:

1. Navštivte Tunestotube. A přihlaste se ke svému kanálu YouTube - klikněte na (Sign in with Google). Pokud nemáte, můžete si ho vytvořit i přímo zde.

2. Na TunestoTube stránkách klepněte vyberte soubor MP3 (Upload files).

3. Vyberte obrázek, který doprovodí MP3 audio (upload files).

4. Napište název Videa (Titles) a stručně můžete popsat jeho obsah (Description).

5. Zadejte, jestli chete video veřejné nebo soukromé (doporučujeme "Live" veřejné.  Soukromé "Private" by se nemuselo žáků zobrazovat. Toto nastvení, jde změnit u videa na vašem kanalé na YT).

6. Klikněte na "Create viedo" a video se nahrahje na Váš YT kanál.

7. Žákům pak už pouze zašlete link videa.

 

Přejem Vám příjemnou zábavu při tovoření vašich podcastů.

 

Ukázky podcastu pro žáky na YouTube:

Podcast Dagmar Svobodové pro žáky 5.B. - 1.

Podcast Dagmar Svobodové pro žáky 5.B. - 2.

Podcast Dagmar Svobodové pro žáky 5.B. - 3.

Podcast pro žáky - Radka Kučerová

 


Gratulujeme a děkujeme za zaslání Vašich prvních podcastů. Za odměnu Vám zasíláme knihu plnou příběhů - Putování českými dějinami.

- Obermanová I., Ostrava

- Fukalová H., Tachov

- Svobodová G., Česká Lípa

- Šromová M., Lysice

- Fučíková K., Prosetín

- Habětínková A., Benátky nad Jizerou

- Zíková L, Hořepník

- Mutina P., Praha

- Doležalová D., Česká Lípa

- Dobroruka I., Praha

Věříme, že budete i nadále tvořit nové podcasty a které budou přínosem při výuce.


Reference:

Děkuji za skvělý podnět. Tak mě to zaujalo, že jsem se do toho hned pustila. A i když nejsem technicky zdatná, tak za 5 min. bylo vše hotovo - nahráno i posláno rodičům. Mám prvňáčky, kterým se po mně stýská, tak to snad uvítají. A tobě patří dík.
D. Baziková

Odkaz na tvoření podcastu jsem dostala od své milé kamarádky pozdě večer. Nemohla jsem dospat rána, až si to zkusím. Nedočkavost, rychle, rychle, jestli to půjde a ten úžasný pocit, když jsem dětem poslala své první youtube povídání:-). ....WOW - děkuji Vám.

I. Obermanová


 

 

23. 4. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci

Anotace:

Zajímává Vás jak se s druhými úspěšně domluvit a řešit případné konflikty?  Systemicky čistá komunikace spolu s postojem a přístupem tvoří základ dobrého vztahu učitele s žáky a jejich rodiči, ale také s kolegy a s vedením školy. Kurz seznamuje s metodou nenásilné komunikace, ukazuje nejčastější komunikační chyby a předkládá smysluplné a důstojné řešení konfliktních situací.

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

cyklus čtyř webinářů

4 680 Kč
VV

24. 4. 2024, 29. 4. 2024, 6. 5. 2024, 13. 5. 2024, zahájení v 14:00

16 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Přihlaste se na celý volný cyklus webinářů Tvořivé metody ve výuce VV pro náměty do VV! Během čtyř setkání postupně projdete témata Kreslení pravou mozkovou hemisférou, Lidská postava, Barva a Hry ve VV.
Časová dotace 4x4 hodiny

Cyklus zahrnuje tyto webináře:

Lze se hlásit i samostatně, jen na dílčí webináře. Počet míst pro absolvování celého cyklu za výhodnější cenu je omezen.

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Metoda kreslení pravou hemisférou ve škole i mimo ní

1 380 Kč
VV

24. 4. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Seznamte se s metodou kreslení pravou mozkovou hemesférou a jejím možným využitím na 1. stupni ZŠ! Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Principy metody výuky kreslení pravou hemisférou
  • Možnosti využití metody kreslení pravou hemisférou při výuce výtvarné výchovy
  • Nabídka konkrétních činnostních postupů a námětů, které nenásilně rozvíjejí výtvarné dovednosti a výtvarnou sebedůvěru v jakémkoli věku, od předškolního věku po dospělost

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více