Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol
13. 8. 2024, 14. 8. 2024, 15. 8. 2024, 16. 8. 2024
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
FZŠ Olomouc, Hálkova 4
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Olomouci v termínu od 13. do 16. 8. 2024 (út-pá). Výuka a stravování na FZŠ Hálkova, stravování a ubytování v areálu VŠ Kolejí na ulici Šmeralova/ 17. listopadu.
Zahájení v úterýí od cca 14:30 hod., ukončení v pátek obědem. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.

Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2024.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 3. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Aktivizující metody práce.
- Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 2 a 3.
- Další vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
- Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
- Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj ve 2. a 3. ročníku.
- Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
- Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
- Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy. Mluvní a komunikační cvičení.
Obsah akce:
Během kurzu si projdeme tato témata:
- Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat. Uvědomuji si, co čtu a píšu.
- Činnostní výuka gramatiky ve 2. a 3. ročníku.
- Činnostní výuka psaní. Písanky pro 2. a 3. ročník. Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním.
- Souběžná výuka čtení, psaní, gramatiky.
- Čtyři období čtenářského vývoje. Rozvoj čtenářských dovedností.
- Didaktické hry a činnosti při práci s pohádkami.
- Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
- Individuální, skupinová práce, vytváření žákovských portfolií.
- Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. a 3. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
- Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách. Náměty k práci s čítankami.
- Moje první knížka. Komunikace a diskuze ve výuce čtení. Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
- Uvědomělé čtení a jeho pomoc žákům při učení – klíčová slova.
- Seznámení s čítankami pro 2. a 3. ročník a metodickou příručkou.
- Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
- Záznamy přečtených textů, knih.
- Učebnice a pracovních sešity – jejich využití pro aktivní práci žáků. Propojení psaní se čtením, s prvoukou a mluvnicí. Ukázky úkolů pro čtení a psaní s porozuměním.