Činnostní učení Čj v 1. ročníku

Výuka čtení analyticko-syntetickou metodou

7. 7. 2026, 8. 7. 2026, 9. 7. 2026, 10. 7. 2026

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Velehrad, Salašská 300

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Kurz se uskuteční v rámci letní školy ve Velehradě v termínu od 7. do 10. 7. 2026 (út-pá). Výuka a stravování v budově ZŠ Salašská, ubytování v internátě Stojanova gymnázia (areál kláštera). 

Zahájení v úterý od cca 14:00 hod. Středa+čtvrtek výuka celodenní (cca 8:30-18:00), ukončení v pátek obědem. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.

8 920 Kč

Zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Můžete zvolit jinou než plnou variantu: Cenu zveřejníme dodatečně
 

Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od dubna 2026, nebo dle individuální domluvy.

Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník) - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce. 

Anotace:

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
  • Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Zpětná vazba. Práce s chybou.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Aktivizující metody práce.
  • Využití mezipředmětových vztahů.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
  • Rozvoj komunikativních dovedností.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a samohodnocení.
  • Diferenciace ve výuce.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Přínosný může být i pro asistenty pedagoga, předškolní pedagogy či další zájemce.

Obsah akce:

Během kurzu si projdeme tato témata:

  • Smysl a význam přípravného období.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry). 
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení.
  • Tvarové skupiny písmen. 
  • Metodický postup při vyvozování písmen a slabik.
  • Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
  • Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
  • Důraz na porozumění čtenému textu. Podněcování zájmu o čtení.
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat. 
  • Práce s písankami.
  • Vyjadřování významu slov kresbou.