Činnostní učení Čj v 1. ročníku
Výuka čtení analyticko-syntetickou metodou
7. 7. 2026, 8. 7. 2026, 9. 7. 2026, 10. 7. 2026
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Velehrad, Salašská 300
Kurz se uskuteční v rámci letní školy ve Velehradě v termínu od 7. do 10. 7. 2026 (út-pá). Výuka a stravování v budově ZŠ Salašská, ubytování v internátě Stojanova gymnázia (areál kláštera).
Zahájení v úterý od cca 14:00 hod. Středa+čtvrtek výuka celodenní (cca 8:30-18:00), ukončení v pátek obědem. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.
Zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Můžete zvolit jinou než plnou variantu: Cenu zveřejníme dodatečně
Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od dubna 2026, nebo dle individuální domluvy.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník) - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
Anotace:
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
- Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Aktivizující metody práce.
- Využití mezipředmětových vztahů.
- Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
- Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
- Rozvoj komunikativních dovedností.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a samohodnocení.
- Diferenciace ve výuce.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Přínosný může být i pro asistenty pedagoga, předškolní pedagogy či další zájemce.
Obsah akce:
Během kurzu si projdeme tato témata:
- Smysl a význam přípravného období.
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
- Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení.
- Tvarové skupiny písmen.
- Metodický postup při vyvozování písmen a slabik.
- Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
- Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
- Důraz na porozumění čtenému textu. Podněcování zájmu o čtení.
- Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
- Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
- Práce s písankami.
- Vyjadřování významu slov kresbou.