Zlomky a desetinná čísla v 6. ročníku (webinář)

16. 9. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT 28635/2022-4-1012

2. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční 16.9. od 14:00 do cca 17:15 hod. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! 

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 6 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M
  • Zlomek, dělení celku, žákovská zlomkovnice
  • Desetinná čísla, peněžní model, rozšíření číselného oboru
  • Tabulky, práce s nimi a jejich další využití, práce s číselnou osou, základní početní operace
  • Pomůcka „Hra pro tvoření a čtení čísel“ 
  • Pamětné počítání
  • Slovní úlohy a jejich zápis, matematizace slovních úloh

Obsah akce:

Pochopení principů zlomků a desetinných čísel by měli mít žáci již zažité z 5. ročníku. Na druhém stupni je ale třeba nejprve ověřit, nakolik žáci látku zvládají a v případě potřeby se vrátit až k úplným počátkům a učivo znovu vyvodit. Následně můžeme dále práci se zlomky rozvíjet a rozšiřovat číselný obor. Ověřené činnostní postupy vám umožní učivo nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit, zaujmout žáky a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.