Rozvoj digitálních kompetencí

na 1. stupni ZŠ

27. 1. 2026, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Webinář se uskteční ve středu 27. 1. 2026 od 15:00 do cca 18:10. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (s e-podpisem). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme na jeden doklad a započítáme slevu automaticky! Pro uplatnění slevy není možné hradit kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Kurz přiblíží učitelům 1. stupně základních škol jak naplnit digitální kompetenci v jednotlivých předmětech na 1. stupni. Získáte konkrétní příklady činností, které běžně realizujeme ve vyučování.
 
Obsahem je webinář přizpůsoben primárně potřebám učitele, který NEUČÍ informatiku, ale má nově v rámci výuky naplňovat i digitální kompetence. Zaměříme se na postupy rozvíjející digitální kompetence bez použití informačních technologií.

Obsah akce:

Účastníci semináře najdou odpovědi k otázkám:
  • v jakém učivu se učíme konkrétně posoudit různá řešení problému
  • ve kterých konkrétních činnostech ve vyučování naplňujeme digitální kompetenci a realizujeme dovednost rozdělit velký problém na několik menších dílčích problémů, které lze snadněji vyřešit
  • ve kterých situacích a vzdělávacích oblastech se učíme plánovat a řídit jednotlivé činnosti
  • ve kterých situacích a vzdělávacích oblastech se učíme pečlivě vytvářet a popisovat postupy, které spolehlivě vedou k nějakému cíli, i když je vykonává někdo jiný
  • seznámí se s učivem, ve kterém se učíme vybírat, které aspekty problémů jsou podstatné pro jeho řešení a které lze zanedbat
  • seznámí se s informatickým myšlením aplikovaným na jednoduchých a postupně stále složitějších úlohách, problémech

Čím komplexnější problém, tím užitečnější je využití nástrojů a přístupů informatického myšlení.