Rozšiřujeme číselný obor na 1. stupni ZŠ

didaktickou hrou

24. 9. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Webinář se uskuteční 24. 9. 2025 od 14:00 do cca 17:15 hod. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před konáním webináře. Pokud je ani v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Ukážeme si varianty postupů práce pro rozšiřování číselných oborů - do 100, do 1000 i nad 1000. Jak vytvořit správné základy - představu čísla a práci s oborem do 20? Jaké postupy a aktivity jsou v jednotlivých obdobích nejvhodnější a jak je analogicky s dalším učivem rozvíjet? Co dělat, když zjistíme, že žák neumí pracovat ani v oboru nižším? Pojďte se podívat na základní principy práce s rozšiřováním oboru a využívejte je pak napříč ročníky 1. stupně. Komplexní znalost Vám umožní zvolení vhodného postupu dle pokročilosti celku i individualizaci v rámci třídy.

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M3 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • rozšíření číselného oboru do 100 za použití pomůcek Desítky koleček a Mřížka s kolečky
  • počítání do 100 - opakování v peněžním modelu, obchodování
  • slovní úlohy – hry s penězi
  • práce s číselnou osou a stovkovou tabulkou
  • objevování násobení
  • názorná představa o čísle. Počítání do 1000 – analogie s počítáním do 100
  • tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M
  • činnostní formy práce s číselnou osou, numerace
  • didaktická pomůcka mince a bankovky, činnosti ve skupinách
  • úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi
  • hra na obchod, finanční gramotnost

Webinář staví na praktických ukázkách konkrétních postupů výuky. Připravte si potřeby pro psaní poznámek, a volné listy + zaslané materiály pro vyzkoušení některých aktivit.

Obsah akce:

Počítání do 100 je základem pro pozdější analogické počítání v oboru do 1000. Vytvoření správných představ o číslech do 100 a jejich posloupnosti je také základní stavební kámen pro osvojení násobilky.

Rozšiřování číselného oboru do 1000 vychází z toho, s čím se žáci seznámili při rozšiřování oboru do 100. Mají-li žáci předchozí látku dobře zvládnutou, princip dalšího rozšiřování většinou pochopí snadno. Je ale důležité vytvořit dětem správnou a úplnou představu velkých čísel a zejména zautomatizovat počítání s nimi.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • pozitivní způsoby hodnocení žáků, sebehodnocení
  • zpětná vazba, práce s chybou
  • diferenciace ve výuce, individualizace
  • prvky kritického myšlení
  • organizace a využití samokontroly žáků při výuce
  • komunikace při výuce
  • rozvíjení všech klíčových kompetencí