Převody jednotek hravě a prakticky

na 1. a 2. stupni ZŠ

29. 1. 2026, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční  29. 1. 2026 od 15:00 do cca 18:10.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy zvolte způsob platby na fakturu.

Anotace:

Tento webinář je určen všem učitelům 1. a 2. stupně základních škol, kteří chtějí posílit své dovednosti v oblasti výuky převodů jednotek a hledají inspiraci pro smysluplné a zábavné aktivity do výuky.

Na webináři se budeme zabývat zejména tématy:

  • vývoj porozumění jednotkám a jejich převodům v různých vzdělávacích obdobích a jak přizpůsobit výuku věkovým zvláštnostem žáků
  • praktické aktivity, které pomáhají žákům pochopit princip jednotného systému veličin a jejich převádění
  • hry a motivační činnosti, které podporují aktivní zapojení žáků a procvičování učiva zábavnou formou
  • seznámení s didaktickými pomůckami, jako jsou „nuly a číslice“, které usnadňují pochopení a vizualizaci převodů
  • náměty na projektové vyučování, které propojují matematiku s reálným světem a podporují mezipředmětové vztahy

Webinář staví na praktických ukázkách výuky a konkrétních postupech, které můžete ihned využít ve své třídě. Připravte si psací potřeby a volné listy – některé aktivity si vyzkoušíme společně.

Obsah akce:

Provedeme vás výukou převodů jednotek od prvního seznámení s pojmem „jednotka“ až po složitější převody na druhém stupni. Ukážeme vám, jak využít hry, manipulativní pomůcky i pohybové aktivity k tomu, aby si děti princip převodů skutečně osvojily. Zaměříme se také na to, jak učivo diferencovat podle úrovně žáků a jak podporovat jejich samostatnost a sebehodnocení.

V rámci webináře si všiměte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • pozitivní způsoby hodnocení žáků
  • práce s chybou, zpětná vazba a sebehodnocení
  • diferenciace ve výuce, individualizace
  • prvky kritického myšlení, využití samokontroly
  • organizace samokontroly žáků při výuce
  • komunikace při výuce
  • rozvíjení všech klíčových kompetencí, zejména pracovní, komunikativní, kompetence k učení, k řešení problémů a kompetence sociální