Jak podpořit talentované děti ve třídě

Učíme jinak

10. 2. 2026, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vedení škol
Speciální pedagog

Seminář se uskuteční 10.2.2026 od 15:00 do cca 18:10 hod. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme na jeden doklad a započítáme slevu automaticky! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Setkali jste se ve své třídě s dítětem, které klade nečekané otázky, rychle chápe, nudí se u běžného tempa výuky, nebo je výrazně tvořivé? Možná pracujete s nadaným žákem – a ten potřebuje něco víc než jen „víc učiva“.
Tento webinář nabízí praktický vhled do práce s talentovanými a nadanými dětmi na základní škole. Seznámíte se s typickými znaky nadaných žáků, jejich různorodostí, i s výukovými metodami, které podporují jejich rozvoj v běžné třídě.
Zaměříme se na individualizaci výuky, přiměřenou diferenciaci, práci s vnitřní motivací a podporu kritického i tvořivého myšlení. Dozvíte se, jak přizpůsobit tempo a hloubku učiva, jak efektivně zapojit nadané žáky do kolektivní práce a jak spolupracovat s poradenskými zařízeními.
Webinář je určen zejména pro učitele 1. stupně základní školy, ale obecné principy uplatníte u libovolně starých žáků i různém typu práce s nimi (ZŠ, ZUŠ, SŠ, volnočasové aktivity,...).

Obsah akce:

Lektorka vychází ze své dlouholeté praxe. Výklad bude veden formou přednášky, dotazy jsou v jeho průběhu vítané.

Na webináři se dozvíte:

  • jak rozpoznat nadané a talentované žáky – i ty „skryté“
  • jaké jsou nejčastější projevy a potřeby nadaných dětí
  • jak upravit výuku: tempo, hloubku, otevřenost zadání
  • jak využít metody jako badatelská výuka, projektové učení a další aktivizující metody
  • jak zapojit nadaného žáka do skupinové práce
  • jak spolupracovat s poradenskými zařízeními a rodinou
  • kde hledat inspiraci: ověřené weby, programy, pomůcky aj.

 

Velkou pozornost věnujeme žákům s poruchami učení či dalšími obtíži. Stejnou péči si však zaslouží i žáci nadaní. Nezapomínejme ani na ně <3