Emoční a sociální potřeby dítěte (webinář)

21. 5. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT 534/2022-4-159

1. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci

Seminář se uskuteční v úterý 21. 5. 2024 od 14:00 do cca 17:15 hod. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky. Více k webinářům zde.

1 380 Kč

Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme na jeden doklad a započítáme slevu automaticky! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Webinář seznamuje se základními vývojovými obdobími dítěte a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o základních aspektech výchovy a vzdělávání dítěte a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Osvojí si užitečné a praktické metody a techniky, získají tipy a podněty:

  • Jak lépe rozumět žákům a jak je smysluplně vést
  • Jak žáky pozitivně motivovat ke vzdělávání
  • Jak vést žáky k zodpovědnosti, samostatnosti, spolupráci

Lektor jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorní na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince. Webinář je určen primárně předškolním pedagogům a učitelům ZŠ, přínosný může být ale i pro další pedagogické pracovníky či asistenty i pro širokou veřejnost. 

Obsah akce:

Webinář je zaměřený na základní potřeby dítěte předškolního věku a žáka ZŠ. Tyto potřeby jsou charakterizovány dvěma základními vlivy – rodinou dítěte a prostředím, kterým je dítě ovlivňováno. Jeden z aspektů nelze oddělit od druhého. Proto je výchova a vzdělávání dětí tak hluboce determinující proces pro kvalitu života, osobnostní spokojenost a sociální uplatnění.

Tento webinář má za cíl jednoduchým a srozumitelným způsobem upozornit na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince.

Obsahem bude zejména::

  • Základní vzdělávací období dítěte.
  • Základní požadavky na jistoty ze strany matky a hlavní rizika jednotlivých období.
  • Základní vzdělávací období dětí do sedmi let a jejich a základní potřeby v tomto období.
  • Lidské potřeby, jejich dětské formy a kombinace definující samotný vývoj dítěte a tím i základní strukturu osobnosti, temperamentu a talentů.
  • Klíčovost režimu a bezpečí pevných hranic a jejich projekce z rodiny do školního prostředí – systém vzdělávání a základní role a postuláty rodinných vlivů.
  • Kompetenční rozpory mezi rodiči a učiteli, rodiči a dětmi, dětmi a učiteli.
  • Klíčové kompetence a klíčovost kompetencí.
  • Komunikace pedagoga s rodičem a jeho korekční role ve vzdělávacím a formativním procesu.
  • Diskuze jako efektivní část výuky, kdy se informace transformují do znalostí a ty do dovedností.
  • Příklady z praxe, dotazy.Dotazy účastníků.

***

Na kurzu je předkládán soubor dovedností zaměřených na rozvoj porozumnění žákům a jejich potřebám, na motivování žáků a jejich efektivnímu a podnětnému vedení. 

Koncept semináře je postaven prakticky a předpokládá i část věnovanou dotazům.
 


Jiří HaldaLektor: Mgr. Jiří Halda

 

Mgr. Jiří Halda je speciální pedagog, lektor a rodinný terapeut. Orientuje se na poruchy chování a učení a rodinné vztahy. To, že poruchy vychází z chybných rodinných vzorů, je dávno známo. Proto je problém dítěte vždy problémem celé rodiny. Orientuje se tedy na rodinu jako organismus, kde má být všem dobře a všichni si mají být jisti svým místem.
Říká o sobě: Zaměřuji se především na problematiku výchovy dětí, předškolní zralosti a procesů učení. V personálním poradenství se specializuji na vztahy, vnitřní ladění a osobnostní náhled. Jsem zneklidněn rozpadem pravidel ve výchově, ve vztazích a v rozbředávání motivace lidí dělat cokoliv v životě s chutí a snažím se být v tomto oboru prospěšný. Jsou to obory, které se vzájemně doplňují. Jsem vášnivý, ale nedostatečně nadaný kytarista, průměrný, ale snažící se manžel a mým hlavním koníčkem je kombinace válení a povalování.