AJ IV – konverzace a další jazykový vývoj

náměty do 4. a 5. třídy

29. 9. 2025, zahájení v 14.00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

webinář

1. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční 29.9.2025 od 14:00 do cca 15:30. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

590 Kč

Anotace:

Webinář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ, bez ohledu na to, od kterého ročníku zahajujete výuku nebo s jakými učebnicemi pracujete.

Na akci zazní zejména:

  • Jak se učit slovíčka
  • Hravé procvičování slovní zásoby po okruzích
  • Procvičení krátkých odpovědí na YES / NO otázky
  • Rozšíření a automatizace běžných anglických frází
  •  W – otázky – upevnění a automatizace – hra s kostkou
  • Konverzační cvičení – rozhovory o sobě
  • Přítomný čas průběhový – vyvození a důkladné procvičení
  • Minulý čas prostý – vyvození a procvičení
  • Tangramy – propojení geometrie a angličtiny

Webinář staví na praktických ukázkách konkrétních postupů výuky. Připravte si potřeby pro psaní poznámek, eventuálně i volné listy pro vyzkoušení některých aktivit.

Obsah akce:

Ve výuce AJ v období, kdy směřujeme již k dosažení úrovně A1, stále klademe důraz na "naposlouchávání" jazyka a učení se větných vazeb. Můžeme již zařazovat gramatické pojmy, se kterými se žáci již seznámili v rámci českého jazyka. Výuku nadále stavíme na tom, abychom žáky nechali co nejvíce hovořit, v psané formě již žáci zvládají krom opisu i samostatný zápis. S žáky s IVP, nebo při učení se novým obtížným slovíčkům, můžeme nadále pokračovat i se skládáním slov.

Uvidíte konkrétní postupy a žákovské pomůcky (Karty a šablony pro činnostní výuku AJ) a manipulaci s nimi. Při práci s pomůckami děti neustále komunikují (ve skupině, dvojicích nebo hromadně) a tím si zdokonalují komunikační dovednosti v cizím jazyce.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • pozitivní způsoby hodnocení žáků
  • práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce
  • prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace
  • organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení
  • náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce
  • rozvíjení všech klíčových kompetencí, zejména pracovní, komunikativní, kompetence k učení, k řešení problémů a kompetence sociální