AJ III – upevňujeme a rozšiřujeme základy jazyka
náměty do 3. a 4. třídy
Webinář se uskuteční 22.9.2025 od 15:00 do cca 16:30.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Anotace:
Webinář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ, bez ohledu na to, od kterého ročníku zahajujete výuku nebo s jakými učebnicemi pracujete.
Na akci zazní zejména:
- zábavné časování sloves v přítomném čase prostém a upevnění těžších hlásek abecedy
- počitatelná a nepočitatelná podstatná jména – vyvození a zábavné procvičení s dominem
- přítomný čas prostý – upevnění ve větě oznamovací, tvorba YES / NO otázky
- sloveso CAN – věty oznamovací, zápor a otázka
- procvičení a upevnění tvorby záporných tvarů v přítomném čase prostém
- procvičené a automatizace časování sloves v přítomném čase prostém – hra s kostkou
- čas krok za krokem – postupné vysvětlení a důkladné procvičení
- slovní zásoba – oblečení, procvičení zájmen THIS /THESE
- přídavná jména – tvořivé rozšíření slovní zásoby o užitečná přídavná jména
Webinář staví na praktických ukázkách konkrétních postupů výuky. Připravte si potřeby pro psaní poznámek, eventuálně i volné listy pro vyzkoušení některých aktivit.
Obsah akce:
Ve výuce AJ v období, kdy směřujeme již k dosažení úrovně A1, stále klademe důraz na "naposlouchávání" jazyka a učení se větných vazeb. Můžeme již zařazovat gramatické pojmy, se kterými se žáci již seznámili v rámci českého jazyka. Výuku nadále stavíme na tom, abychom žáky nechali co nejvíce hovořit, v psané formě již žáci zvládají krom opisu i samostatný zápis. S žáky s IVP, nebo při učení se novým obtížným slovíčkům, můžeme nadále pokračovat i se skládáním slov.
Uvidíte konkrétní postupy a žákovské pomůcky (Karty a šablony pro činnostní výuku AJ) a manipulaci s nimi. Při práci s pomůckami děti neustále komunikují (ve skupině, dvojicích nebo hromadně) a tím si zdokonalují komunikační dovednosti v cizím jazyce.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- pozitivní způsoby hodnocení žáků
- práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce
- prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace
- organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení
- náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce
- rozvíjení všech klíčových kompetencí, zejména pracovní, komunikativní, kompetence k učení, k řešení problémů a kompetence sociální