AJ II – upevňujeme a rozšiřujeme základy jazyka

náměty do 2. a 3. třídy

15. 9. 2025, zahájení v 14:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

webinář

1. stupeň ZŠ

Webinář proběhne 15.9.2025 od 14:00 do cca 17:30.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

590 Kč

Anotace:

Webinář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ, bez ohledu na to, od kterého ročníku zahajujete výuku nebo s jakými učebnicemi pracujete.

Na akci zazní zejména:

  • abeceda hravě a trvale – prstová abeceda, procvičení s obrázkovou samokontrolou
  • čísla do 100 – zábavně a trvale
  • nahrazení podstatného jména zájmenem osobním
  • automatizace bezchybného používání osobních, přivlastňovacích a ukazovacích zájmen
  • tvary slovesa „být“ – vstup do časování
  • porozumění angličtiny v krátkých větách s tvary sloves „být“ a „mít“
  • zkrácené tvary sloves „být“ a „mít“
  • tvary sloves „být“ a „mít“ ve větě tázací a záporné                                    
  • vyvození přítomného času prostého ve větě oznamovací
  • vánoční pexetrio

Webinář staví na praktických ukázkách konkrétních postupů výuky. Připravte si potřeby pro psaní poznámek, eventuálně i volné listy pro vyzkoušení některých aktivit.

Obsah akce:

Výuka AJ je v prvních letech výuky opřená o "naposlouchávání" jazyka, učení se větných vazeb na základě jejich opakovaného používání v hodinách a v rámci jednoduchých písniček. Výuku stavíme na tom, abychom žáky nechali co nejvíce hovořit, psanou formu zpočátku trénujeme zejména pomocí skládání slov či opisem.

Uvidíte konkrétní postupy a žákovské pomůcky (Karty a šablony pro činnostní výuku AJ) a manipulaci s nimi. Při práci s pomůckami děti neustále komunikují (ve skupině, dvojicích nebo hromadně) a tím si zdokonalují komunikační dovednosti v cizím jazyce.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • pozitivní způsoby hodnocení žáků
  • práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce
  • prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace
  • organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení
  • náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce
  • rozvíjení všech klíčových kompetencí, zejména pracovní, komunikativní, kompetence k učení, k řešení problémů a kompetence sociální