AJ II – upevňujeme a rozšiřujeme základy jazyka
náměty do 2. a 3. třídy
Webinář proběhne 15.9.2025 od 14:00 do cca 17:30.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Anotace:
Webinář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ, bez ohledu na to, od kterého ročníku zahajujete výuku nebo s jakými učebnicemi pracujete.
Na akci zazní zejména:
- abeceda hravě a trvale – prstová abeceda, procvičení s obrázkovou samokontrolou
- čísla do 100 – zábavně a trvale
- nahrazení podstatného jména zájmenem osobním
- automatizace bezchybného používání osobních, přivlastňovacích a ukazovacích zájmen
- tvary slovesa „být“ – vstup do časování
- porozumění angličtiny v krátkých větách s tvary sloves „být“ a „mít“
- zkrácené tvary sloves „být“ a „mít“
- tvary sloves „být“ a „mít“ ve větě tázací a záporné
- vyvození přítomného času prostého ve větě oznamovací
- vánoční pexetrio
Webinář staví na praktických ukázkách konkrétních postupů výuky. Připravte si potřeby pro psaní poznámek, eventuálně i volné listy pro vyzkoušení některých aktivit.
Obsah akce:
Výuka AJ je v prvních letech výuky opřená o "naposlouchávání" jazyka, učení se větných vazeb na základě jejich opakovaného používání v hodinách a v rámci jednoduchých písniček. Výuku stavíme na tom, abychom žáky nechali co nejvíce hovořit, psanou formu zpočátku trénujeme zejména pomocí skládání slov či opisem.
Uvidíte konkrétní postupy a žákovské pomůcky (Karty a šablony pro činnostní výuku AJ) a manipulaci s nimi. Při práci s pomůckami děti neustále komunikují (ve skupině, dvojicích nebo hromadně) a tím si zdokonalují komunikační dovednosti v cizím jazyce.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- pozitivní způsoby hodnocení žáků
- práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce
- prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace
- organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení
- náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce
- rozvíjení všech klíčových kompetencí, zejména pracovní, komunikativní, kompetence k učení, k řešení problémů a kompetence sociální