AJ I – vstup do jazyka a první věty
náměty do 1. a 2. třídy
Webinář proběhne 25.8.2025 od 15:00 do cca 16:30.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Anotace:
Pojďte se inspirovat, jak zavádět Aj v 1. třídě. Nevíte čím a jak začít, jaké metody volit? Ukážeme vám, jak výuku pojmout, aby žáky nepřetěžovala, ale zároveň vytvářela kvalitní základy a nebyla "ztrátou času".
Webinář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ, bez ohledu na to, od kterého ročníku zahajujete výuku nebo s jakými učebnicemi pracujete. Postupy využijete v začátku výuky, jen se jim budete věnovat po různou dobu.
Na akci zazní zejména:
- hravý nácvik správné výslovnosti
- role písní ve výuce angličtiny
- používání neurčitých členů, kombinace podstatného a přídavného jména
- propojení školské angličtiny s reálným světem kolem dítěte
- používání neurčitého členu u jednotného čísla a koncového „eska“ u čísla množného
- nácvik čísel do 20
- tvorba vět z piktogramů – rozmluvení dětí skládáním a vhodnou obměnou obrázkových vět
- procvičení čísla jednotného a množného, členů A / AN / THE – Domino
- kouzlení se zájmeny IT a THEY – prožití a procvičení náhrady zájmena za podstatné jméno
- little House in the Forest – výroba masek zvířátek a hraní pohádky
- divadýlko – výroba pomůcky, rozvoj mluvené podoby jazyka
- krátké dialogy s karetní hrou Tercteto
- skládání slov z písmen – barvy, dny v týdnu, měsíce v roce, čísla
Webinář staví na praktických ukázkách konkrétních postupů výuky. Připravte si potřeby pro psaní poznámek, eventuálně i volné listy pro vyzkoušení některých aktivit.
Obsah akce:
Výuka AJ je v prvních letech výuky opřená o "naposlouchávání" jazyka, učení se větných vazeb na základě jejich opakovaného používání v hodinách a v rámci jednoduchých písniček. Výuku stavíme na tom, abychom žáky nechali co nejvíce hovořit, psanou formu zpočátku trénujeme zejména pomocí skládání slov či opisem.
Uvidíte konkrétní postupy a žákovské pomůcky (Karty a šablony pro činnostní výuku AJ) a manipulaci s nimi. Při práci s pomůckami děti neustále komunikují (ve skupině, dvojicích nebo hromadně) a tím si zdokonalují komunikační dovednosti v cizím jazyce.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- pozitivní způsoby hodnocení žáků
- práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce
- prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace
- organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení
- náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce
- rozvíjení všech klíčových kompetencí, zejména pracovní, komunikativní, kompetence k učení, k řešení problémů a kompetence sociální