Čtenářské lekce a práce s textem
čtenářská gramotnost prakticky
19. 1. 2026, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Webinář se uskuteční 19.1.2026 od 14:00 do cca 17:10 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Webinář je určen učitelům 1. stupně ZŠ, kteří chtějí rozvíjet čtenářské dovednosti žáků smysluplně, hravě a s opravdovým porozuměním. Zaměříme se na praktické ukázky čtenářských lekcí a práci s texty tak, aby podpořily aktivní zapojení žáků, kritické myšlení i radost ze čtení.
Na akci zazní zejména:
- inspirace pro plánování a vedení lekcí
- tipy na výběr vhodných textů
- etody, které lze okamžitě využít ve výuce
- propojení práce s textem s gramatickým učivem prvního stupně
- praktické ukázky
- zdokonalování čtenářských dovedností
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky obdržíte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení.
Webinář je vhodný pro začínající i zkušené pedagogy, kteří hledají nové nápady a efektivní postupy pro moderní čtenářskou výuku.
Obsah akce:
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se především těmto oblastem:
- vytváření souvislostí
- vizualizace
- uspořádání textu
- určování důležitých informací
- kladení otázek
Bude se zabývat:
- hlavní myšlenkou
- posloupností
- porovnáváním
- předvídáním
- fantazií a realitou
- záměrem autora
- pozitivní způsoby hodnocení žáků
- práce s chybou, zpětná vazba, diferenciace ve výuce
- prvky kritického myšlení, využití sebekontroly, individualizace
- organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení
- využití mezipředmětových vztahů
- komunikace při výuce
- rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální a digitální kompetence
Práci s textem využijeme napříč všemi předměty. Podněcujeme žáky k hodnocení textů a tvořivou práci s nimi.