Čtenářské dílny ve 3. - 5. ročníku ZŠ
a další náměty pro výuku k podpoře čtení
17. 8. 2026, 18. 8. 2026, 19. 8. 2026, 20. 8. 2026
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Praha 7, Korunovační 8
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 17. do 20.8. 2026 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Korunovační, ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně.
Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:15-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.
Zahrnuje kurzovné a obědy. Zvýhodněná cena platí při přihlášení do 31.3.2026, po tomto datu to bude 7 876 Kč.
Typ stravy - běžná. V případě dietních požadavků na stravu je možné obědy odhlásit-uveďte do poznámky "BEZ OBĚDA", nebo kontaktujte kancelář neprodleně po odeslání přihlášky. Pozdějším požadavkům změny nebudeme moci vyhovět.
Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě odhlášení oběda, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od dubna 2026, nebo dle individuální domluvy.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, ukázky práce budou směřovat zejména na žáky 3.-5. tříd. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Pracovní listy pro dílny čtení v ceně 185 Kč.
Těšte se na:
- vysvětlení rozdílu mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení
- diskuze na téma čítanky a mimočítanková četba
- funkce, organizace, metody, pravidla dílny čtení
- čtenářské strategie (shrnování, otázky, vysvětlování, předvídání, …)
- praktické ukázky (např. klíčová dírka, ostrov, selfie, Vennuv diagram, Katapult, Varianty příběhu)
- mezipředmětové vztahy: propojení s dramatizací, výtvarnou výchovou
- dílna psaní za využití organizérů
- náměty na záznamy o knihách (čtenářské deníky)
Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Obsah akce:
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj kompetencí u pedagogických pracovníků 1. stupně základní školy, které směřují ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu žáků v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentované náměty vycházejí ze skutečnosti, že současné pojetí výuky zdůrazňuje získávání poznatků a dovedností na základě mnohostranné zkušenosti prostřednictvím podnětných aktivit a prožitků žáků. Účastníci budou mít možnost poznat řadu lektorkou v praxi ověřených přínosných aktivit, které mají své uplatnění nejen v hodinách literatury, ale i v dalších vyučovacích předmětech. Získají inspirativní materiál a propojí konkrétní metody s konkrétními činnostmi, které si prakticky vyzkouší.
Program bude zaměřený na čtenářskou gramotnost jak z hlediska čtenářských lekcí, tak i z hlediska dílny čtení a psaní. Bude vycházet ze vzdělávacího modelu E-U-R (evokace – uvědomění - reflexe). Cílem seminářů bude ukázat učitelům cestu, jak přivést žáky k četbě, aby při ní nejen dekódovali text, ale četli s porozuměním, s chutí a zájmem, a vytvořili si tak emoční prožitek ze čtení. Bude využíváno metod kritického myšlení (RWCT) a aktivních a aktivizujících metod učení.