Činnostní učení Čj v 1. ročníku

5. 8. 2024, 6. 8. 2024, 7. 8. 2024, 8. 8. 2024

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém Lánu 43

1. stupeň ZŠ

OBSAZENO! Můžete se hlásit jako náhradník.

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 5. do 8. 8. 2024 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43. Ubytování a další stravování není zajištěno.

Zahájení v pondělí od cca 14:00 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:30-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.

7 570 Kč

Zahrnuje kurzovné a obědy.
Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2024.

Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce. 

Anotace:

OBSAZENO! Můžete se hlásit jako náhradník.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
  • Smysl a význam přípravného období.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry). 
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení. Práce s metodikou výuky čtení. 
  • Tvarové skupiny písmen. 
  • Metodický postup při vyvozování písmen a slabik.
  • Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
  • Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
  • Důraz na porozumění čtenému textu. Podněcování zájmu o čtení.
  • Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat. 
  • Práce s písankami.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Vyjadřování významu slov kresbou.
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.

 

Obsah akce:

Kurz je veden prakticky, účastníci si vyzkouší předkládané aktivity v pozici žáka. Ukážeme si, jak vyvodit základní učivo Čj v 1. ročníku a jak je procvičovat, upevňovat. Velká pozornost bude věnována přípravnému období, které je třeba rozvíjet už v posledních ročnících MŠ a přípravných třídách. Školení doporučujeme i asistentům pedagoga nebo vedoucím doučovacích kroužků.