Jak být autoritou - seminář (webinář) z cyklu Systemická pedagogika

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Prezenční akce
Akreditační číslo: 14031/2021-4-597 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 980 Kč Cena 890 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy. Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci na jeden doklad a započítáme slevu. Hodinová dotace: 4 hod.
Kategorie: Osobní rozvoj, 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, Rodiče

2020 SudislavCítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

Tento seminář je určen pro učitele mateřských, základních a středních škol, ale hodně může dát také rodičům. Zaměřuje se na autoritu učitele, zásady školní hierarchie a působení systemických sil ve speciálních případech jako je integrace menšin nebo zapojení dětí s poruchami učení do práce v běžných třídách. Uvidíte, jak řešit různé druhy symptomatického chování žáků jako je šikana, braní drog nebo záškoláctví.

Co je při vzdělávání a výchově úkolem učitele a co přísluší rodičům? Jak se stát autoritou a dosáhnout skutečně partnerské úrovně vztahu mezi učitelem a rodiči? Požadavky na učitele ze strany společnosti – a často také ze strany rodičů – stále rostou. Učitel často není vnímán jako autorita, a ani se tak necítí. Podstatné je, aby učitelé pochopili, co to znamená být autoritou a ve spolupráci s rodiči vytvořili pokud možno co nejbezpečnější prostor pro rozvoj a školní práci dětí.
Abychom toho mohli dosáhnout, je dobré vědět, jak se autorita utváří a jaké základní vlivy působí na učitele, žáky a rodiče a co určuje jejich pocity, nároky a potřeby. Hlubší pochopení souvislostí přináší uvolnění, potřebný nadhled a možnost stát se přirozenou autoritou. To pak přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole i v rodině.

Základní témata semináře:

- autorita a postavení učitele
- hierarchie vztahů ve škole
- integrace
- poruchy učení
- drogy
- šikana
- záškoláctví

Cíle semináře:

1. Předání informací o systémových souvislostech práce učitele a zákonitostech symptomatického chování žáků.
2. Práce s modelovými situacemi na škole, a to v obecné rovině problému. Osobní zážitek a vhled do řešení nejčastějších problémů.
3. Změna "nezdravých" postojů a aktivní ochrana před vyhořením. Práce s tématy účastníků.

"Pokud změníte svá omezující přesvědčení a dokážete uznat autority ve svém životě, stanete se sami přirozenou autoritou. Získáte přirozenou sílu a sní spojenou schopnost prožívat radost a svobodu. "

Tento seminář má akreditaci MŠMT a účastníci obdrží osvědčení o absolvování programu DVPP.

 

rostou. Učitel často není vnímán jako autorita, a ani se tak necítí. Podstatné je, aby učitelé pochopili, co to znamená být autoritou a ve spolupráci s rodiči vytvořili pokud možno co nejbezpečnější prostor pro rozvoj a školní práci dětí.
Abychom toho mohli dosáhnout, je dobré vědět, jak se autorita utváří a jaké základní vlivy působí na učitele, žáky a rodiče a co určuje jejich pocity, nároky a potřeby. Hlubší pochopení souvislostí přináší uvolnění, potřebný nadhled a možnost stát se přirozenou autoritou. To pak přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole i v rodině.

Základní témata semináře:

- autorita a postavení učitele
- hierarchie vztahů ve škole
- integrace
- poruchy učení
- drogy
- šikana
- záškoláctví

Cíle semináře:

1. Předání informací o systémových souvislostech práce učitele a zákonitostech symptomatického chování žáků.
2. Práce s modelovými situacemi na škole, a to v obecné rovině problému. Osobní zážitek a vhled do řešení nejčastějších problémů.
3. Změna "nezdravých" postojů a aktivní ochrana před vyhořením. Práce s tématy účastníků.

"Pokud změníte svá omezující přesvědčení a dokážete uznat autority ve svém životě, stanete se sami přirozenou autoritou. Získáte přirozenou sílu a sní spojenou schopnost prožívat radost a svobodu. "

Tento seminář má akreditaci MŠMT a účastníci obdrží osvědčení o absolvování programu DVPP.

 

Reference od účastníků akcí:

Prezentace lektora pro mě byla zajímavá, samotný seminář přínosný a nově získané informace se mi určitě budou hodit k mé další práci.Včera jsem se přihlásila na pokračování.

Na Váš seminář  jsem byla vyslána naší paní ředitelkou z mateřské školy, ve které pracuji. Očekávala jsem další nudné školení, kterých jsem už absolvovala několik. Ale byla jsem velice mile překvapena. Váš seminář se mi hrozně moc líbil, zaujalo mě toto téma hned od začátku. Váš způsob prezentace byl skvělý, líbilo se mi, že téma prokládáte humorem a mohli jsme se i zasmát. Obsah semináře byl pro mě přínosný a řekla bych, že jsem si z něj vzala nejen do praxe, ale i do života celkově. Informace, které jsem se dozvěděla, určitě využiji nejen v práci v mateřské škole. Moc děkuji za velmi příjemně strávené odpoledne a už se těším na pokračování...

Výklad byl jasný, srozumitelný, provázen značnou dávkou humoru, jež udržoval zúčastněné při pozornosti. Byl velmi přínosný, obsáhlý. Za pár hodin tohoto školení jsem se dozvěděla spoustu zajímavých informací, využiji je v zaměstnání i v osobním životě. Obsah výkladu byl velmi zajímavý, způsob výkladu velmi příjemný. Upřímně Vám děkuji za příjemně strávené chvíle u tohoto školení, a předané informace. Přeji Vám mnoho štěstí a úspěchů ve Vaší práci, i v osobním životě. A.V.

Pan Rosecký, ví, o čem mluví. Přednáší přehledně. Možná občas ještě jednou zopakovat ty nejdůležitější citace, autory... Seminář byl pro mne velkým přínosem a splnil moje očekávání. Ráda bych se dozvěděla víc o této problematice. Prosím Vás o zaslání termínu Vaší další navazující přednášky.

Seminář se mi moc líbil- obsah, prezentace. Ještě dnes mi dochází spousta věcí. Jde v podstatě o "jednoduchý princip", jak pochopit vztahové problémy. Jen mě mrzí, že i když jsem studovala různé školy, školení, semináře, nikdy jsem se s konstelacemi nesetkala. Bylo to v podstatě shrnutí v krátkém čase toho nejpodstatnějšího. Důležité pro mě: 

  • nenechat na sebe "přehodit" věci, které by si měli rodiče řešit sami, 
  • být empatická, ale mít hranice( zrovna jsem zvažovala , že pošlu peníze do Rwandy na sirotky:-D)
  • nemusím být oblíbená a můžu být přísná  a pokud mě budou mít rádi, je to bonus navíc
  • vztah dítě rodič- nejsme kamarádi na stejné úrovni(několik let vysvětluji manželovi, že je otec našeho syna a ne jeho kámoš nebo starší bratrB-))
  • a jako pedagog děti vzdělávám, vychovat si je mají rodiče  
  • nedávat nevyžádané  rady

Děkuji, bylo to moc fajn a byla bych ráda za pokračování. Petra Welserová

Jasné, výstižné vyjadřování lektora. Odborný přehled. Perfektně vedený výklad k tématu, příjemně odlehčený humorem. Dozvěděla jsem se, na co si dát pozor a jak si hlídat své hranice působení ve škole. Předávané informace mi jsou jednoznačně k užitku, jelikož momentálně zpracovávám své vyhoření v práci a zvažuji varianty " přijmout " nebo " odejít ". Děkuji za skvělý seminář, které mne obohatil radami do školního prostředí ale také v obrovské míře do osobního života.

Prezentaci jsem vnímala velice pozitivně, bylo to jakési vybočení z počítačové prezentace, kde se všechny semináře odehrávají stejně. Vaše kreslířské umění bylo skvělé a pohotové, spolu s obsahem mluveného. Seminář byl velice přínosný, do hodně věcí jsem si zařadila sebe i svou rodinu. Hodně mě to obohatilo a je zase o čem přemýšlet:-)!  Vaše informace jsem využila hned druhý den v praxi a jednu maminku prudičku jsem spacifikovala větou, že oni jsou ti nejlepší rodiče a ví, co je pro jejich dítě nejlepší, ale co s tím uděláte? Takže mi to zase otevřelo nové obzory, že se před rodiči nemusíme plazit po kolenou.Moc děkuji za Váš čas, dovedu si představit, že Vaše slova si poslechnou i mé úžasné kolegyně ve školce. Jste úžasný a těším se na další setkání.

Děkuji Vám za včerejší seminář. Váš způsob prezentace byl lidský a přirozený. Ocenila jsem, že to nebyla monolitická přednáška, ale reagoval jste na naše dotazy a podněty. Myslím, že každá učitelka i učitel by tento seminář měli zcela povinně absolvovat. Už v 6.30 jsem stála na značce a doporučovala svým 2 kolegyním! Myslím, že jsem ještě zcela neabsorbovala kompletní obsah semináře. Mám určitě o čem přemýšlet. Ráda si také dohledám další informace. Děkuji za přínosný seberozvojový seminář, který mě naučil něco o sobě samotné, o přístupu k mým žákům a jejich rodičům a také o životě jako takovém. Děkuji a těším se na další pozvánky na akce.

Vážený pane Rosecký, chci Vám poděkovat za seminář, který byl velmi zajímavý a přínosný, protože se na téma osobních a pracovních vztahů, ambicí a profesního vyhoření díval úplně z jiného úhlu než všechny další semináře, které jsem kdy zažila a tuny textu, který jsem přečetla. Také jste vše podával srozumitelným a zábavným způsobem, určitě si z toho každý stejně jako já odnesl to, co potřeboval do svého soukromého i profesního života. Problematika konstelací je pro mě nová a nesmírně zajímavá. Ráda bych se v budoucnu k tomu dozvěděla více – např. jak v konstelacích fungují vztahy s nevlastními dětmi, které do rodiny docházejí za otcem na víkendy, apod. – to by ale bylo téma na úplně jiný seminář (kdybyste náhodou k tomu měl alespoň nějaký text nebo krátkou radu, byla bych Vám vděčná – trochu s tím bojuju… rozum X emoce). Pokud budete mít další seminář v Liberci, ráda se opět zúčastním. S pozdravem a přáním klidných předvánočních dní D. M.

Způsob prezentace jsem vnímal věcně, lidsky, bez servítek a příjemným a srozumitelným způsobem. Obsah semináře byl přínosným a donutil mě pohlížet "na věc" zase z jiné strany a z jiného pohledu, který dává ovšem určitě smysl. Věřím, že informace jsou pro mě určitě k užitku a naložím s nimi podle potřeby a uvážení s rozvahou. Celkově bych shrnul seminář užitečným a přínosným, přiměl, jistě nejen mě, přemýšlet nad problematikou i z jiných stran a jiným způsobem a to je vždycky důležité. Děkuji a třeba zase na dalším semináři P.Ř.

Dobrý den, chtěla jsem poděkovat za seminář systemických konstelací v Liberci, pochopila jsem díky němu docela dost věcí, se kterými v životě bojuji, v práci i v soukromí. Prezentace byla výborná, uvítala jsem kontrast ženské energie posluchaček a mužské energie lektora. Ještě bych asi měla nějaké myšlenky a otázky, ale protože vím, že tuhle e-mailovou adresu používá více lidí, nechci se pouštět příliš do podrobností. Třeba ještě bude někdy příležitost.  Děkuji, s pozdravem L. N.

Nečekala jsem nic, dostala jsem hodně. Odpověď na otázky, které se mi honily v hlavě. Je pravda, že některé postupy mi přijdou „ ostré“, ale až si to sedne, uvědomím si, že mají své opodstatnění. Nejsem záchranář, jsem učitelka a dát mohu jen to, co mám v popisu práce=> to asi teď bude má mantra, protože jsem fakt měla potřebu zachraňovat. Doufám a věřím, že své stereotypy zbořím. Díky, díky, díky na sto tisíckrát! Snad se zase uvidíme.

Čeho bych potřebovala více? Klidně těch jasných vět. Ale vlastně ne. Dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala. Tak to cítím. Vyhovuje mi, že lektor reflektuje potřeby dané skupiny. Funguje to. Cítila jsem se zde přijatá. Zkrotit tolik žen chce opravdovou životní moudrost aplikovanou do praxe. Jistě jsem si zde taky trochu „sosla“ a vyzářím to dál.

Neměla jsem žádné očekávání, ale jsem spokojená. Určitě mám o čem přemýšlet. Bylo to důležité pro mne samotnou. Lektorův výklad byl jasný, dobře vysvětlený. Jsem ráda za praktické věci. Více bych potřebovala rozebrat vztahy mezi kolegy. Možná by nebylo špatné zaměřit nějaký seminář na vedoucí pracovníky.  Děkuji za příjemnou atmosféru, výbornou stravu a příjemné prostředí. Kurz určitě doporučím, ale není pro každého – dotyčný musí chtít.

Osobní rozvoj 2019 Písek