Přírodověda činnostně ve 4. ročníku
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 40337/2020-4-1039 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 590 Kč | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma Karty a šablony pro PRV 3.
Témata, která zazní:
- didaktické hry, výstavky, ukázky z školních sbírek, práce s atlasem a encyklopedií
- společenstva živých organizmů - druhy společenstev, potravní vazby, životní podmínky, živočichové volně žijící a domácí, rostliny kulturní a plané, biodiverzita
- život v zimní přírodě - poznávání stop živočichů, přezimující živočichové
- kvetoucí rostliny - části , význam pro člověka
- plody rostlin - ovoce, zelenina
- horniny a nerosty
- lidské tělo, smysly, zdravá výživa a výchova ke zdraví
V rámci přírodovědy vždy vycházíme z toho, co děti znají z předchozích ročníků i praktickéh života. Úkolem pedagoga zde není jen předat výukový obsah, ale také vést žáky ke kladnému vztahu k přírodě. Ověřené činnostní postupy vám umožní nejen látku předat, ale také žáky zaujmout a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.
V rámci výkladu si všiměte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Využití mezipředmětových vztahů, zejména propojení s VV a PČ - koláž, vystřihování, lepení, dokreslování, modelování
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.