Online aplikace a internet ve výuce na 1. stupni ZŠ

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Činnostní učení
Akreditační číslo: 27404/2015-1-782 Cílová skupina: Učitelé
Cena: (nepodléhá DPH) Hodinová dotace: 16 hod.
Kategorie: IT (oba stupně)

Dvoudílný kurz obsahuje soubor praktických návodů a rad, jak efektivně využívat moderní technologie (internet, online aplikace) při přípravě i výuce žáků. Obsah kurzu je zaměřen na předání konkrétních informací, jejich okamžité vyzkoušení a příklady použití v praxi. Je vhodný pro všechny učitele, kteří mají zájem začít smysluplně využívat moderní technologie ve výuce, pracovat s otevřenými výukovými zdroji a aktivně zapojit žáky do výuky. Lektory kurzu jsou zkušení učitelé z praxe.

Kurz – část 1.

Internet

a.      Licence: CC a Public domain - identifikace a rozdělení, přiřazování licencí k publikovaným materiálům

b.      Online záložky: Ukládat záložky do prohlížeče, nebo použít nějaký online systém pro třídění záložek? Ukládat vše zajímavé, co potkám, nebo cíleně pouze vyhledávat? Přehled doporučených + prakticky jedna podrobněji (Diigo, Google Bookmarks, Evernote, LiveBinders apod.)

Otevřené vzdělávání pro moderního učitele

a.       Sociální sítě: Principy soc. sítí (klady, zápory). Bezpečnost. Tvorba “osobní vzdělávací sítě” aneb PLN. Přehled nejvíce používaných + prakticky jedna podrobněji (Twitter, FB, Google Plus).

b.      Online spolupráce mezi učiteli: Přehled nejvíce používaných prostředí + prakticky jedno podrobněji (Wiki nebo Digifolio na Metodickém portálu RVP.CZ, Google dokumenty, Wikipasces apod.). Tvorba projektů online.

Online aplikace užitečné pro výuku

a.       Časové osy online

b.      Pinterest a další sdílení fotografií, např. Google Fotky

c.       Myšlenkové mapování a brainstorming online

d.      Publikace prací žáků, např. LinoIt, Padlet, Tackk apod.

Mobilní zařízení (mobil, tablet apod.) – burza nápadů a námětů do výuky.

Kurz – část 2.

Internet

a.       Cloudcomputing: Ukládání do počítače, nebo na Internet? Přehled doporučených + prakticky jedna podrobněji (One Drive, Google Disk, Dropbox apod.)

b.      Vyhledávání: Vyhledávání zdrojů pod volnými licencemi. Chytré vyhledávání Google (zkratky a ovládání vyhledávače - specifikace cíle).

c.       QR kódy: Náměty pro využití ve výuce. Praktická tvorba kódů a načtení s použitím mobilních zařízení.

Otevřené vzdělávání pro moderního učitele

a.       Webová stránka nebo blog třídy: Přehled nejvíce používaných prostředí + prakticky jedno podrobněji (Google Weby apod.). Variantou je třídní blog (Blogger, KidBlog apod.)

b.      Otevřené výukové zdroje.

c.       Metodický portál RVP.CZ pro učitele – průvodce jednotlivými moduly, jejich funkcemi a využitím. Cílený workshop ve zvoleném modulu.

d.      Osobní blog učitele nebo e-portfolio: Přehled nejvíce používaných prostředí + prakticky jedno podrobněji (Wordpress, Blogger), systémy portfolia (Digifolio a další).

Online aplikace užitečné pro výuku

a.       Časové osy online

b.      Pinterest a další sdílení fotografií, např. Google Fotky

c.       Myšlenkové mapování a brainstorming online

d.      Publikace prací žáků, např. LinoIt, Padlet, Tackk apod.

Mobilní zařízení (mobil, tablet apod.) – burza nápadů a námětů do výuky.

Developed by Via Aurea.