Metodika výuky AJ na 2. stupni

Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Webinář
Akreditační číslo: 1330/2019-2-174 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi.  Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena.         ,-       - kurzovné + plná penze         ,-       - kurzovné + obědy         ,-       - pouze kurzovné (konečná cena)   Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem.   Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník).  Hodinová dotace: 24 hod.
Kategorie: 2. stupeň ZŠ, Didaktika-činnostní uč., Letní školy

Kurz předkládá smysluplný a praktický soubor postupů a pravidla do výuky anglického jazyka v 6. - 9. ročníku, vytvořený na míru pro české děti. Předkládaný způsob výuky žáky nepřetěžuje a přináší výborné výsledky. Umožní vám žáky motivovat, zaujmout a naučit je anglicky tak, aby na konci 9. ročníku dosáhli dovedností používat cizí jazyk v souladu s Evropským referenčním rámcem – úroveň A2. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení.

Kurz nabízí soubor aktivizujících postupů výuky AJ, které prezentuje na pomůckách a materiálech nakladatelství Angličtina Expres. Využijete je ale i při práci s jinými materiály. Kurz je vhodný pro všechny učitele Aj působící na 2. stupni ZŠ. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.

Lektorkou kurzu je přímo autorka metodiky, PhDr. Milena Kelly.

Gramatika a zejména slovní zásoba se podřizují dosažení jazykové úrovně A2 i průměrnými žáky.
Budeme se tedy průběžně zabývat odhadem obtížnosti látky pro žáky různých úrovní a přípravou písemných testů.
Kurz bude vybaven podklady pro rozbor a vzorky pomůcek pro činnostní výuku mluvnice.

Ukážeme si vhodné postupy pro výuku čtení - jak naučíme žáky vzory, které mohou uplatňovat s postupující výukou.
Zásadním problémem je volba okruhů slovní zásoby a rozvíjení slovní zásoby.
Z toho plyne problematika mluvení ve větách a nácviku porozumění, zejména číslům, časovým údajům.
Rozebereme následně jak naučit použití členu a vhodného času (rozhodnutí, co chci říct).
Zvláštní kapitolou jsou modální slovesa.

Budeme se zabývat postupy jak naučit žáky mluvit o minulosti a budoucnosti, definujeme vzory pro praxi.
Jak naučíme slovosled a použití pomocných sloves?
Nacvičíme společně využití činnostního učení pro angličtinu, staví na dovednostech z výuky matematiky a českého jazyka.