Metodika ICT pro učitele ZŠ

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Webinář
Akreditační číslo: 16939/2019-2-689 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 850 Kč (konečná cena) Hodinová dotace: 4 hod.
Kategorie: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, Průřezová témata

Hledáte způsob jak efektivně a smysluplně učit ICT? Nabízíme Vám nový kurz zaměřený na praktickou výuku informatiky v 5. – 9. ročníku. Na kurzu je předkládán náhled souborů metod a forem práce s výpočetní technikou, se zaměřením na odlišnou věkovou i mentální vyspělost žáků v jednotlivých ročnících.

Kurz se skládá ze 2 částí: Hodinová dotace každé části je 2 vyučovací hodiny (90 min.). V první části je zaměřen na stručnou průřezovou prezentaci metodiky výuky pro 5. – 9. ročník, ve druhé části na praktické ukázky práce v hodině. Všichni účastníci mají k dispozici PC, instalace OS WIN 10, Office 2016, Zoner Photo Studio X a sdílené síťové úložiště.

Část I. – tematický plán pro výuku ICT pro 5. – 9. ročník:

Seznámení s tematickým plánem pro výuku ICT vytvořeného dle platného RVP pro I. a II. stupeň ZŠ podletestovacího konceptu ECDL (European Certification of Digital Literacy), což je mezinárodně uznávaný formát testování úrovně digitální gramotnosti, v podmínkách a rozsahu úrovně Certifikát ECDL Start (základní úroveň). Účastníci se seznámí s jednotlivými tématy, která jsou přizpůsobena věku, mentální a technické vyspělosti žáků v jednotlivých ročnících. Rozsah témat odpovídá standardnímu rozvrhu předmětu ICT (1 hod. týdně).

 

Část II. – ukázková vyučovací hodina pro 5. ročník s rozborem a diskuzí

Účastníci projdou modelovou hodinou, která obsahuje základní počítačovou abecedu (obecně platné termíny a pojmy, rozdělení výpočetní techniky a hw a sw část, standardní PC sestavu a formy ovládání), základní orientaci v adresářové struktuře PC, seznámení s možnostmi sítě a vytvoření vlastní struktury složek pro ŠR, použití standardních funkcí pro kopírování souborů a složek. Základní možnosti uživatelského nastavení plochy, klávesnice a myši, spuštění a ovládání jednoduchých textových (Textový dokument/WordPad) a grafických editorů (Malování 2D/Malování 3D). Vytvoření jednoduchého souboru, uložení pojmenování a vystavení souboru na sdílené úložiště třídy.

 

Reference od účastníků akcí:

  • Příjemné prostředí a prezentace. Konkrétní příklady výuky pro mne byly nadbytečné. Naopak bych uvítal novinky, metody pro celý druhý stupeň.
  • Vše se mi hodilo. Tipů na aktivity v hodinách není nikdy dost.
  • Profesionálně vedeno, super přístup k danému tématu.
  • Akce, byla skvělá. Líbila se mi taková otevřenější diskuze o problematice v ICT (výstupy, RVP a další). Tvorba RVP naopak nemusela být zmíněna. Rád bych se zúčastnil dalších kurzů, tento byl pro 5. ročník. Další ročníky doufám budou v budoucnu.
  • S kurzem i lektorem jsem byl spokojen. Zajímavé by mohlo být i navazující školení pro vyšší ročníky.
  • Vydařený kurz. Mohlo být více praktických ukázek. Více přihlédnout k úrovni znalosti PC jednotlivých účastníků.
  • Kurz byl velmi užitečný. Potřebovala bych více praktických návodů na práci, odkazy apod.
  • Lektor byl výborně připraven. Chyběly mi jen tipy na materiály, které lze použít ve výuce.
  • Byl to velice zdařilý a přínosný kurz.
  • Výborné téma, které se jinde neobjevuje. Realistický přístup lektora a jeho praktická východiska byly velkým přínosem.
  • Moc bych uvítala více námětů na různá praktická cvičení pro žáky. Některá jsme si vyzkoušeli, ale mohlo jich být víc. Moc děkuji za tento seminář, protože podobných akcí pro učitele ICT je opravdu málo. A naše setkání bylo velmi příjemné a přínosné.
  • Super, díky. Cesta z Kolína se rozhodně vyplatila. I to popovídání mezi bylo užitečné, takže za mě – zaznělo vše potřebné. Něco nemám podloženo vědomostmi. Jenže na tenhle kurs jsem jela právě kvůli metodice, takže to je můj problém :))
  • Akce byla velmi přínosná. Chtěla bych více praktických příkladů do výuky- 5. ročník zš.
  • Velmi dobře vedený seminář, zajímavé nápady do výuky a příklady z praxe. Ocenila bych další seminář zaměřený na výuku ICT na II. Stupni.
  • Lektor byl úžasný, top kolega, empatický, inspirativní. Určitě seminář doporučím kolegům.
  • Hodily by se mi ještě nápady do hodin informatiky pro 6. až 8. třídu.