Matematika činnostně ve 4. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 22608/2017-1-1000 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 290 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky ve 4. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M ve 4. ročníku a na ukázku pomůcku Mřížka s kolečky v celkové ceně 194 Kč. Lektory kurzu jsou zkušení učitelé z praxe.
1. část
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M ve 4. ročníku.
– Názorná představa o čísle. Činnostní formy práce s číselnou osou.
– Násobení a dělení čísel zakončených nulami.
– Činnostní automatizace násobilky a dělení – činnosti se čtverečky a tabulkami.
– Samostatné vyvození dělení se zbytkem.
– Počtářské chvilky – prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace. Zpětná vazba. Práce s chybou.
– Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
– Další vhodné pomůcky a hry pro motivaci a procvičování učiva.
– Pomůcka Papírové peníze a její využití ve výuce.
– Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
– Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
2. část
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M ve 4. ročníku.
– Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
– Tabulky a grafy při řešení slovních úloh.
– Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
– Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky.
– Rozvoj geometrických představ, činnosti žáků.
– Základní geometrické výpočty.
– Znázorňování jednotek délky a obsahu, jejich převodů.
– Vytvoření představy jednotek obsahu.
– Peněžní model desetinného čísla, obchodování.
– Diferenciace ve výuce.
– Mezipředmětové vztahy s Čj a dalšími předměty.
– Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.