Matematika činnostně v 9. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 22608/2017-1-1000 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 190 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 9. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M v 8. a 9. ročníku a pracovní sešit Aritmetika v 6. ročníku v ceně 254 Kč.
1. část
* Kooperativní učení – schopnost spolupráce a práce v týmu, schopnost rozhodovat se, posuzovat, obhajovat a hodnotit zvolená řešení úloh.
* Využití sebehodnocení při výuce.
* Jak vhodně využívat žákovských poznatků při vyvozování nové látky.
* Mezipředmětové vztahy s Čj a dalšími předměty.
* Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
* Vzájemná komunikace a prohlubování kompetence sociální.
* Diskuze žáků, samokontrola a sebehodnocení žáků, pamětné počítání.
* Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
* Hodnocení žáků, vnitřní motivace, využití samokontroly. Motivující hodnocení žáků.
* Využití zkušeností a poznatků žáků ve vyučování.
* Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky.
* Pohotové slovní vyjadřování. Práce s informacemi, využití počítačové techniky.
* Testy a diskuze ve vyučovacích hodinách.
* Orientace v tabulkách, diagramech a grafech.
* Metoda generovaných problémů.
* Tvořivá práce s pomůckou Pracovní karty a šablony pro činnostní učení v 8. a 9. ročníku.
2. část
* Řešení jednoduchých technických a ekonomických problémů z praxe, využití námětů z učebnic.
* Slovní úlohy.
* Základy finanční matematiky.
* Rozvoj kompetence k učení a kompetence komunikativní ve výuce geometrie.
* Slovní úlohy řešené lineárními rovnicemi.
* Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
* Mezipředmětové vztahy.
* Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
* Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh.
* Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
* Zpětná vazba. Práce s chybou.
* Geometrické úlohy řešené početně a konstrukčně.
* Informační zdroje a odborná literatura ve výuce. Využití vlastních poznatků žáků při výkladu nového učiva.
* Základy rýsování. Geometrická zobrazení činnostně.
* Náměty pro projektové vyučování.
* Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.