Matematika činnostně v 8. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 22608/2017-1-1000 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 190 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 8. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M v 8. a 9. ročníku a pracovní sešit Aritmetika v 6. ročníku v ceně 254 Kč.
1. část
* Vstup do algebry, propojení s geometrií, využívání analogie a metody generovaného problému.
* Význam výuky algebry.
* Počítání výkony s mocninami – skupinová diskuze žáků, samokontrola a sebehodnocení žáků, pamětné počítání.
* Algebraické vzorce, karty pro rozlišování a třídění vzorců.
* Hodnocení žáků, vnitřní motivace, využití samokontroly. Rozvoj tvořivého myšlení. Motivující hodnocení žáků.
* Práce s informacemi, využití počítačové techniky.
* Úsudky s obecnými čísly.
* Testy a diskuze ve vyučovacích hodinách. Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
* Orientace v tabulkách, diagramech a grafech.
* Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení v 8. a 9. ročníku.
2. část
* Slovní úlohy řešené lineárními rovnicemi.
* Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
* Slovní úlohy o pohybu. Slovní úlohy o společné práci. Slovní úlohy o směsích.
* Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
* Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
* Seberealizace žáků při výuce, možnosti sebehodnocení.
* Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh.
* Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
* Zpětná vazba. Práce s chybou.
* Pythagorova věta činnostně.
* Vzájemná poloha kružnice a přímky, vzájemná poloha kružnic. Výpočet obvodu a obsahu kruhu činnostně.
* Průběžný rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.