Matematika činnostně v 7. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 22608/2017-1-1000 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 190 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 7. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M v 7. ročníku a pracovní sešit Aritmetika v 6. ročníku v ceně 254 Kč.
1. část
* Práce s číselnou osou - možnosti samokontroly a sebehodnocení žáků
* Práce s peněžními modely.
* Prvky kritického myšlení. Rozvoj tvořivého myšlení.
* Pomůcka nuly a číslice pro 7. ročník.
* Odhady výsledků - žákovská samokontrola.
* Individualizace a sebehodnocení žáků, práce s chybou.
* Rozbor úloh, třídění, rozlišování - zdůvodnění svého řešení úlohy.
* Slovní úlohy jednoduché k rozlišování úsudku a procvičování. Slovní úlohy s nákresem.
* Obměny slovních úloh. Procvičování slovních úloh s násobením desetinných čísel.
* Úlohy na poměr, přímou a nepřímou úměrnost.
* Procenta činnostně.
* Tvořivá práce s s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení v 7. ročníku.
2. část
* Činnosti se žákovskou zlomkovnicí.
* Početní smyčky - samokontrola a sebehodnocení žáků.
* Jednoduché slovní úlohy se zlomky, nákresy.
* Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
* Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
* Náměty pro projektové vyučování.
* Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh.
* Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace ve výuce.
* Průběžná zpětná vazba. Práce s chybou. Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
* Vhodné pomůcky a hry pro motivaci a procvičování učiva.
* Geometrie činnostně - čtyřúhelníky, hranoly.
* Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.