Matematická gramotnost tvořivě - 8. a 9. ročník ZŠ

Kurz vhodný i pro program OP VVV

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Webinář
Akreditační číslo: 16939/2019-2-689 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 3 850 Kč (nepodléhá DPH) Hodinová dotace: 16 hod.
Kategorie: 2. stupeň ZŠ

Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané

Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 8. a 9. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M v 8. a 9. ročníku a pracovní sešit Aritmetika v 6. ročníku v ceně 254 Kč. 

1. část

  • Algebra v 8. ročníku Vstup do algebry, propojení s geometrií, využívání analogie a metody generovaného problému. Význam výuky algebry.
  • Početní výkony s mocninami, seznámení s pracovním sešitem „Počtářské chvilky 8“ - hovor žáků, samokontrola a sebehodnocení žáků, pamětné počítání.
  • Algebraické vzorce, karty pro rozlišování a třídění vzorců. 
  • Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky.
  • Úsudky s obecnými čísly. Testy a hovor ve vyučovacích hodinách. Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
  • Motivující hodnocení žáků.
  • Orientace v tabulkách, diagramech a grafech.
  • Rovnice v 8. ročníku
  • Slovní úlohy řešené lineárními rovnicemi. Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
  • Slovní úlohy o pohybu. Slovní úlohy o společné práci. Slovní úlohy o směsích. Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
  • Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení v 8. a 9.  ročníku.
  • Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
  • Zpětná vazba. Práce s chybou.
  • Pythagorova věta činnostně.
  • Vzájemná poloha kružnice a přímky, vzájemná poloha kružnic. Výpočet obvodu a obsahu kruhu činnostně. Válec - povrch a objem.

2. část

  • Algebra v 9. ročníku, lomené výrazy.
  • Jak vhodně využívat žákovských poznatků při vyvozování nové látky.
  • Hovor žáků, pamětné počítání.
  • Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky. Pohotové slovní vyjadřování.
  • Funkce činnostně
  • Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.
  • Geometrie v 9. ročníku
  • Geometrické úlohy řešené početně a konstrukčně. Tělesa činnostně.
  • Základy rýsování. Geometrická zobrazení činnostně.
  • Goniometrické funkce činnostně.
  • Základy finanční matematiky.