Matematická gramotnost tvořivě - 8. a 9. ročník ZŠ
Kurz vhodný i pro program OP VVV

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 16939/2019-2-689 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 3 850 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 16 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 8. a 9. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M v 8. a 9. ročníku a pracovní sešit Aritmetika v 6. ročníku v ceně 254 Kč.
1. část
- Algebra v 8. ročníku Vstup do algebry, propojení s geometrií, využívání analogie a metody generovaného problému. Význam výuky algebry.
- Početní výkony s mocninami, seznámení s pracovním sešitem „Počtářské chvilky 8“ - hovor žáků, samokontrola a sebehodnocení žáků, pamětné počítání.
- Algebraické vzorce, karty pro rozlišování a třídění vzorců.
- Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky.
- Úsudky s obecnými čísly. Testy a hovor ve vyučovacích hodinách. Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
- Motivující hodnocení žáků.
- Orientace v tabulkách, diagramech a grafech.
- Rovnice v 8. ročníku
- Slovní úlohy řešené lineárními rovnicemi. Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
- Slovní úlohy o pohybu. Slovní úlohy o společné práci. Slovní úlohy o směsích. Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení v 8. a 9. ročníku.
- Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Pythagorova věta činnostně.
- Vzájemná poloha kružnice a přímky, vzájemná poloha kružnic. Výpočet obvodu a obsahu kruhu činnostně. Válec - povrch a objem.
2. část
- Algebra v 9. ročníku, lomené výrazy.
- Jak vhodně využívat žákovských poznatků při vyvozování nové látky.
- Hovor žáků, pamětné počítání.
- Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky. Pohotové slovní vyjadřování.
- Funkce činnostně
- Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.
- Geometrie v 9. ročníku
- Geometrické úlohy řešené početně a konstrukčně. Tělesa činnostně.
- Základy rýsování. Geometrická zobrazení činnostně.
- Goniometrické funkce činnostně.
- Základy finanční matematiky.