Matematická gramotnost tvořivě - 3. ročník ZŠ
Kurz připravený pro program OP VVV

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 16939/2019-2-689 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 3 850 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 16 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky ve 3. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M ve 3. ročníku a na ukázku pomůcku Mřížka s kolečky v celkové ceně 194 Kč.
1. část
– Činnostní názorné vyvození násobení z opakovaného sčítání.
– Násobilka a dělení, vhodné didaktické hry k procvičování a automatizaci spojů – kartičky s příklady a násobky, čtverečky.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M ve 3. ročníku.
– Vyvození dělení (misky, kolečka), oba úsudky.
– Slovní úlohy a úsudky s násobilkou a dělením na téma matematika kolem nás.
– Jednoduché zápisy slovních úloh.
– Názorná představa o čísle.
– Činnostní formy práce s číselnou osou.
– Násobení a dělení čísel zakončených nulami.
– Didaktická pomůcka nuly a číslice.
– Činnostní automatizace násobilky a dělení – činnosti se čtverečky a tabulkami.
– Samostatné vyvození dělení se zbytkem.
– Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
– Mezipředmětové vztahy s Čj a Prv.
– Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.
– Činnostní rozšiřování číselného oboru do 1000, činnosti při práci s číselnou osou, numerace, počítání do 1000 – analogie s počítáním do 100.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M ve 3. ročníku.
– Didaktická pomůcka mince a bankovky, činnosti ve skupinách.
– Diferenciace ve výuce. Náměty pro projektové vyučování.
– Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
– Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální. Průběžná zpětná vazba.
– Pozitivní hodnocení a sebehodnocení žáků. Individualizace ve výuce.