Hudební výchova tvořivě na 2. stupni ZŠ
Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Letní školy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 1111/2021-4-155 | Cílová skupina: | Letní školy |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a 3x plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ, Letní školy, ZUŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Kurz je zaměřen především na tvořivé hudební činnosti, propojení Hv s pohybovou výchovou a na práci s Orffovým instrumentářem. Kurz využívá metodických postupů hudebního vzdělávání dle Carla Orffa a účastníci kurzu si tak prakticky vyzkouší všechny komponenty HV.
Kurz je vhodný pro zkušené i začínající učitele 2. stupně ZŠ, kteří ve výuce HV chtějí využít všechny její složky. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Jednotlivé semináře kurzu předpokládají aktivní zapojení účastníků a budou vedeny formou workshopu.
1. část –Práce s Orffovým instrumentářem. Základní principy a postupy práce při společné instrumentální hře. Praktické užití drobných věku žáků přiměřených skladeb nejen z České Orffovy školy. Tvorba jednoduchých doprovodů k vybraným skladbám. Každý z účastníků může hrát na vlastní nebo zapůjčený nástroj.
2. část –Hudební tvořivost. Příklady praktických činností zaměřených na rozvojhudební tvořivost žáků. Využití rytmu a říkadla k improvizaci. Vlastní improvizační činnost (individuální i skupinová).
3. část – Hudebně - pohybové činnosti. Pohybové aktivity – prostředek k rozvoji hudebních znalostí a dovedností. Průpravná cvičení k rozvíjení pohybové kreativity žáků.
Všechna cvičení i semináře krom rozvíjení tvořivosti též dávají možnost najít cestu vedoucí k posílení žákovských kompetencí, především kompetence komunikativní, pracovní i sociální.