Geometrie, čtyřúhelníky a tělesa - hranoly v 7. ročníku
w=prez

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 27942/2021-5-948 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 980 Kč Cena 890 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! | Hodinová dotace: | 4 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Seminář je vhodný pro učitele matematiky působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 7. ročníku v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní výuku M
- Geometrické pojmy, hovor o narýsovaných sestavách, nákresy
- Třídění čtyřúhelníků a jejich vlastnosti
- Čtyřúhelníky, činnosti s žákovskou pomůckou (vystříhané rovnoběžníky a lichoběžníky z papíru)
- Vyvozování vzorců pro výpočet obsahu čtyřúhelníků a trojúhelníku činnostně a jejich procvičování
- Tělesa – hranoly, sítě
- Shodnost a středová souměrnost
- Geometrické hádanky
- Ukázka práce s kartami ANO, NE a A, B, C
Geometrie nemusí být pro žáky nezáživným učivem. Je důležitá pro rozvoj prostorové představivosti. Věnujte tedy i jí dostatečný prostor a pomocí činnostních postupů ji předávejte srozumitelně a žáky pro ni nadchněte.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.