Geometrie činnostně v 1. - 3. ročníku
27942/2021-5-948 W

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 1111/2021-4-155 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 980 Kč Cena 890 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! | Hodinová dotace: | 4 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení geometrie 1-3 v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- orientace v rovině (před, za, vedle, vpravo, vlevo, dole, nahoře)
- základní útvary v rovině a jejich rozlišování - čára, bod, úsečka, přímka
- poznávání geometrických tvarů, rovinných obrazců a těles - využití stavebnic, hry
- orientace v rovině - skládání a třídění základních obrazců
- měření délek, délka úsečky, rozměry obrazců, délky hran těles
- jednotky délky, jednoduché převody jednotek
- přímka, polopřímka, úsečka, bod, rýsování a popis
- základy rýsování kružnice, rozlišení kružnice a kruhu
- práce s pomůckou Geodeska - vidění v rovině a vytváření obrazců
- práce ve čtvercové síti a vyhledávání v ní
- předučování osové souměrnosti
- základy prostorového vidění
Výuka geometrie v 1. - 3. ročníku seznamuje se základními geometrickými pojmy, předává žákům primární pracovní návyky a rozvíjí komunikaci. Poznáte vhodné pomůcky a hry pro individualizaci výuky, nabídneme Vám možnosti práce s pracovními sešity a pracovními listy pro výuku geometrie a pro rozvoj mezipředmětových vztahů ve výuce geometrie.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.