Fyzika činnostně v 9. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 727/2017-1-209 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 890 Kč cena včetně DPH | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Zajímá vás, jak je možné učit fyziku na 2. stupni ZŠ a dosahovat přitom výsledků adekvátních vloženému úsilí? Ukážeme vám v praxi ověřené postupy činnostního učení, s jejichž pomocí můžete žáky zaujmout, naučit je základní učivo a zároveň rozvíjet jejich klíčové kompetence. Lektory kurzu jsou zkušení učitelé z praxe.
Kurz nabízí soubor vybraných efektivních postupů a námětů do výuky F v 9. ročníku, které prezentuje na materiálech TŠ. Účastníci obdrží zdarma pracovní sešit Fyzika v 9. ročníku a pracovní sešit Aritmetika v ceně 138 Kč.
1. Náměty pro individuální činnosti při výuce. Využití učiva fyziky v jiných předmětech (mezipředmětové vazby). Způsoby záznamů měření, motivace žáků k zájmu o fyziku a techniku (dlouhodobé úkoly). Náměty pro výrobu jednoduchých pomůcek žáky ve škole i doma, organizaci činnosti, ukládání pomůcek, evidenci záznamů měření a pokusů.
2. Cesta k sebehodnocení. Pochopení významu učiva pro život a další studium. Automatizace a trvalé upevnění dovedností a vědomostí základního učiva. Rozvoj komunikace a schopnosti žáka zaznamenat co umí, na co se potřebuje zeptat, co si ještě chce ověřit. Vytváření a rozvíjení schopnosti žáka prezentovat svoji práci, své činnosti, své výsledky před druhými. Diskuze.
3. Učivo jako prostředek pro rozvoj jednotlivých klíčových žákovských kompetencí. Poznávání fyzikálních veličin žáky prostřednictvím žákovských a demonstračních pokusů, měření a dalších činností. Individuální a skupinové pokusy, využívání různých pomůcek a souprav. Možnosti využití stavebnice Merkur 1 – elektro k výuce, vlastní výroba jednoduchých pomůcek. Měření digitálními přístroji.
4. Jak předat učivo 9. ročníku: Vlnění, kmitání; Optika; Zvuk, hluk; Jaderná fyzika; Vesmír