Čtenářská gramotnost tvořivě - 2. a 3. ročník ZŠ
Kurz připravený pro program OP VVV

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 16939/2019-2-689 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 3 850 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 16 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka ve 2. a 3. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku v ceně 370 Kč.
1. část
– Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. ročníku.
– Další didaktické pomůcky Tvořivé školy pro individualizaci výuky.
– Seznámení s čítankami pro 2. ročník.
– Motivační didaktická hra pro aktivní zapojení žáků do výuky.
– Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů ve vyučovacích hodinách.
– Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
– Náměty pro tvořivou práci s texty v čítance pro 2. ročník.
– Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
– Náměty k rozhovorům.
– Témata a náměty pro malé projekty, mezipředmětové vztahy.
– Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
– Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách.
– Činnostní výuka gramatiky ve 2. ročníku.
– Práce s činnostními Testy pro evaluaci Čj ve 2. ročníku
– Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy.
– Možnosti využití učebnic a pracovních sešitů pro tvořivou práci ve výuce.
– Činnostní výuka psaní.
– Tvořivá práce s písankami pro 2. roč. a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním. Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat.
– Uvědomuji si, co čtu a píšu. Moje první knížka.
– Pozitivní motivace a postupné rozvíjení kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence pracovní i kompetence občanské a sociální.
2. část
– Úkoly a cíle výuky čtení ve 3. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
– Seznámení s čítankami pro 3. ročník a metodickou příručkou. Náměty pro práci.
– Rozvoj čtenářských dovedností.
– Motivační didaktická hra pro aktivní zapojení žáků do výuky.
– Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů ve vyučovacích hodinách.
– Mezipředmětové vztahy.
– Rozvoj kompetence komunikativní a kompetence pracovní a sociální.
– Didaktické hry a činnosti při práci s pohádkami.
– Uvědomělé čtení a jeho pomoc žákům při učení – klíčová slova.
– Komunikace a diskuze ve výuce čtení.
– Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
– Záznamy přečtených textů, knih.
– Individuální, skupinová práce, vytváření žákovských portfolií.
– Písanky pro 3. ročník. Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním.
– Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat. Uvědomuji si, co čtu a píšu. Moje první knížky.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 3. ročníku.
– Činnostní výuka gramatiky ve 3. ročníku s důrazem na tvořivou práci s vyjmenovanými slovy.
– Didaktické hry. Mluvní a komunikační cvičení.
– Ukázky práce s učebnicemi a pracovních sešity – jejich využití pro aktivní práci žáků.
– Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou. Propojení psaní se čtením, s prvoukou a mluvnicí.
– Postupné rozvíjení kompetence komunikativní, kompetence k učení a kompetence pracovní.