Čtenářská gramotnost tvořivě - 1. ročník ZŠ
Kurz připravený pro program OP VVV

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 16939/2019-2-689 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 3 850 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 16 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v 1. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. a 1. ročníku v ceně 370 Kč a příručku Metodika činnostní výuky čtení v 1. ročníku v ceně 40 Kč.
- Přípravné předčtenářské období, jeho smysl a význam.
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
- Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi. Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to?
- Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
- Význam pozitivního hodnocení ve výuce, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
- Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika.
- Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
- Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
- Ukázky práce s písankami.
- Náměty pro individualizaci ve výuce, samokontrolu a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba.
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku.
- Práce s činnostními Testy pro evaluaci Čj v 1. ročníku.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry Tvořivé školy, zásady pro práci s nimi.
- Předslabikářové období – analyticko–syntetická výuka čtení.
- Práce s metodikou výuky čtení v 1. ročníku.
- Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
- Důraz na porozumění čteného textu.
- Ukázky práce s Živou abecedou a Slabikářem.
- Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři.
- Důraz na porozumění čteného textu, podněcování zájmu o čtení
- Vhodné materiály a pomůcky ke čtení
- Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
- Pozitivní motivace a postupné rozbalování kompetence komunikativní, kompetence pracovní,
- kompetence sociální a kompetence k učení.