Čtenářská gramotnost tvořivě - 1. ročník ZŠ

Kurz připravený pro program OP VVV

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Webinář
Akreditační číslo: 16939/2019-2-689 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 3 850 Kč (nepodléhá DPH) Hodinová dotace: 16 hod.
Kategorie: 1. stupeň ZŠ

Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané

Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v 1. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. a 1. ročníku v ceně 370 Kč a příručku Metodika činnostní výuky čtení v 1. ročníku v ceně 40 Kč.

  • Přípravné předčtenářské období, jeho smysl a význam.
  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
  • Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi. Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to?
  • Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Význam pozitivního hodnocení ve výuce, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika.
  • Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Ukázky práce s písankami.
  • Náměty pro individualizaci ve výuce, samokontrolu a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba.
  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku.
  • Práce s činnostními Testy pro evaluaci Čj v 1. ročníku.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry Tvořivé školy, zásady pro práci s nimi.
  • Předslabikářové období – analyticko–syntetická výuka čtení.
  • Práce s metodikou výuky čtení v 1. ročníku.
  • Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
  • Důraz na porozumění čteného textu.
  • Ukázky práce s Živou abecedou a Slabikářem.
  • Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři.
  • Důraz na porozumění čteného textu, podněcování zájmu o čtení
  • Vhodné materiály a pomůcky ke čtení
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
  • Pozitivní motivace a postupné rozbalování kompetence komunikativní, kompetence pracovní,
  • kompetence sociální a kompetence k učení.