Činnostní učení ve výuce vlastivědy ve 4. - 5. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 783/2018-1-169 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a 3x plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Letní školy |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky vlastivědy ve 4. a 5. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma publikaci Putování českými dějinami v ceně 299,- Kč určenou pro rozvoj čtení s porozuměním a mezipředmětové propajení Čj a Vl. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Opakování učiva 3. ročníku - Místo, kde žijeme
- poznávání místní krajiny
- život lidí v obci
- pověsti
- významné stavby, události a osobnosti
- malé projekty na téma „Moje obec“
Zeměpisná část - Naše vlast Česká republika
- základní pojmy
- orientace na mapě, práce s mapou
- cestujeme po naší vlasti, přírodní zajímavosti a národní kulturní památky
- cestujeme naším krajem
- práce na počítači
- skupinové práce, projekty např: Cestujeme po naší vlasti“, „Křížem krážem po ČR“ aj.
- vytvoření leporela na téma „ Moje vlast“
- vyhledávání informací, kritické myšlení
- mezipředmětové vztahy
Zeměpisná část - Česká republika jako součást Evropy:
- zážitky z výletů a cest, referáty, zajímavosti, aktuality
- poznatky z návštěvy některých částí naší vlasti, Evropy nebo světa
- třídění , sjednocení a systematizace nových poznatků¨
- informace z kraje ve kterém žijeme
- za hranice naší vlasti
- sousední státy České republiky
- Evropská unie
- práce na počítači
- skupinové práce, projekty „ Cestujeme po Evropě“, „ Poznáváme Evropu“, „Zdravím Tě, Evropo!“ aj.
- mezipředmětové vztahy
Dějepisná část - Hlavní události nejstarších českých dějin:
- práce s časovou osou
- kalendáře, skupinové práce „Hledáme první kalendář“
- vyhledávání informací, třídění, sjednocení nových poznatků
- skupinové práce na daná témata, vytváření historických leporel
- dokumenty z našeho regionu
- návštěva muzea, historických památek v okolí bydliště, v našem regionu
- památná místa našeho regionu, polodenní výlety za historií v našem regionu např. výstup na památnou horu Říp
- křížovky, testy, rébusy, hry
- hra na historickou osobnost „Kdo jsem?“
- historické rodokmeny
- mezipředmětové vztahy, Čítanka 4, Čtení z nejstarších českých dějin
- dida hry, lota, křížovky
Dějepisná část - Významné události nových českých dějin:
- zaznamenávání dat daného období podle chronologického přehledu na číselné ose
- život našich předků, skupinové práce „Móda“, „Zábava“, „Stavby“ aj.
- škola v minulosti a dnes, návštěva muzea, projekty
- sledování pořadů v televizi
- památky minulé doby v našem městě, regionu, vyhledávání měšťanských domů, paláců, kostelů, zakreslování do plánků
- návštěva zámku nebo hradu, projekty
- práce se Slovníkem spisovné češtiny
- historické památky hlavního města Prahy, návštěva hlavního města
- rodokmen T.G.Masaryka
- osobnosti Jiří Voskovec, Jan Werich, Jaroslav Ježek, Karel Čapek, návštěva knihovny, skupinové práce
- beseda s kronikářem, pamětníkem
- vyhledávání informací, třídění, sjednocení a systematizace nových poznatků
- dida hry, lota, křížovky
- mezipředmětové vztahy