Činnostní učení ve výuce matematiky v 8. a 9. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 783/2018-1-169 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ, Letní školy |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 8. a 9. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 8. - 9. ročníku v ceně 185 Kč a pracovní sešit aritmetika 6 v ceně 69 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
1. část
- Algebra v 8. ročníku Vstup do algebry, propojení s geometrií, využívání analogie a metody generovaného problému. Význam výuky algebry.
- Počítání výkony s mocninami, seznámení s pracovním sešitem „Počtářské chvilky 8“ - hovor žáků, samokontrola a sebehodnocení žáků, pamětné počítání.
- Algebraické vzorce, karty pro rozlišování a třídění vzorců.
- Využití zkušeností a poznatků žáků ve vyučování.
- Hodnocení žáků, vnitřní motivace, využití samokontroly.
- Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky.
- Pohotové slovní vyjadřování. Práce s informacemi, využití počítačové techniky.
- Úsudky s obecnými čísly. Testy a hovor ve vyučovacích hodinách. Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
- Motivující hodnocení žáků.
- Orientace v tabulkách, diagramech a grafech.
- Metoda generovaných problémů.
- Rozvoj kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence k učení a kompetence sociální.
2. část
- Rovnice, slovní úlohy a geometrie v 8. ročníku
- Slovní úlohy řešené lineárními rovnicemi. Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
- Slovní úlohy o pohybu. Slovní úlohy o společné práci. Slovní úlohy o směsích. Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Mezipředmětové vztahy. Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení v 8. a9. ročníku.
- Seberealizace žáků při výuce, možnosti sebehodnocení. Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh.
- Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Pythagorova věta činnostně.
- Vzájemná poloha kružnice a přímky, vzájemná poloha kružnic. Výpočet obvodu a obsahu kruhu činnostně.
3. část
- Algebra v 9. ročníku
- Kooperativní učení – schopnost spolupráce a práce v týmu, schopnost rozhodovat se, posuzovat, obhajovat a hodnotit zvolená řešení úloh.
- Využití sebehodnocení při výuce. Jak vhodně využívat žákovských poznatků při vyvozování nové látky.
- Mezipředmětové vztahy s Čj a dalšími předměty.
- Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace. Vzájemná komunikace a prohlubování kompetence sociální.
- Hovor žáků, pamětné počítání.
- Hodnocení žáků, vnitřní motivace, využití samokontroly a sebehodnocení žáků. Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky. Pohotové slovní vyjadřování.
- Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
- Orientace v tabulkách, diagramech a grafech. Metoda generovaných problémů.
- Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.
4. část
- Rovnice, slovní úlohy, geometrie v 9. ročníku
- Projektové vyučování. Příklady projektů: Program rozvoje obce, Vesmír, Kosmonautika, Elektrárna, Technické vynálezy, Ekologie, Úspěchy našich sportovců aj.
- Řešení jednoduchých technických a ekonomických problémů z praxe, využití námětů z učebnic. Slovní úlohy.
- Základy finanční matematiky.
- Rozvoj kompetence k učení a kompetence komunikativní ve výuce geometrie.
- Slovní úlohy řešené lineárními rovnicemi. Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení v 8. a 9. ročníku.
- Seberealizace žáků při výuce, možnosti sebehodnocení.
- Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh.
- Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Geometrické úlohy řešené početně a konstrukčně.
- Informační zdroje a odborná literatura ve výuce. Využití vlastních poznatků žáků při výkladu nového učiva.
- Základy rýsování. Geometrická zobrazení činnostně.
- Náměty pro projektové vyučování.