Činnostní učení ve výuce matematiky v 6. a 7. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 783/2018-1-169 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ, Letní školy |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 6. a 7. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 6. a 7. ročníku v ceně 370 Kč a pracovní sešit aritmetika 6 v ceně 69 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
1. část
- Názorná představa desetinného čísla.
- Činnostní formy práce s číselnou osou. Činnostní učení M na 1. stupni.
- Počtářské chvilky pro 6. ročník, způsoby samokontroly a sebehodnocení žáků.
- Činnostní vytváření představy zlomku. Kruhový model zlomku. Jednoduché úlohy na řešení dělení celku na stejné části a skládání celku z částí na základě činností s kruhovým modelem zlomku.
- Činnostní vytvoření představy desetinného čísla s využitím pomůcky ze čtvercové sítě.
- Práce s peněžními modely – vyplácení, dočítání.
- Didaktická pomůcka nuly a číslice. Výuka zlomků činnostně, vhodné pomůcky a práce s náměty žáků.
- Rozvoj kompetence komunikativní, kompetence pracovní, kompetence k řešení problémů.
2. část
- Výuka zlomků činnostně, vhodné pomůcky a práce s náměty žáků.
- Počtářské chvilky – seberealizace žáků při výuce, možnosti sebehodnocení.
- Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh.
- Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
- Mezipředmětové vztahy.
- Zpětná vazba. Práce s chybou. Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Vhodné pomůcky a hry pro motivaci a procvičování učiva. Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
- Tvořivá práce s pomůckou karty a šablony pro činnostní učení v 6. a 7. ročníku.
- Geometrie činnostně - úhel, trojúhelníky.
- Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.
3. část
- Počtářské chvilky pro 7. ročník, způsoby samokontroly a sebehodnocení žáků - práce s číselnou osou.
- Práce s peněžními modely.
- Prvky kritického myšlení.
- Pomůcka nuly a číslice pro 7. ročník.
- Odhady výsledků, žákovská samokontrola. Individualizace a sebehodnocení žáků, práce s chybou.
- Co už umím a jak toho mohu využít. Rozbor úloh, třídění, rozlišování. Zdůvodňování svého řešení úlohy.
- Rozvoj tvořivého myšlení. Motivace žáků k zájmu o učení se matematiky.
- Slovní úlohy jednoduché k rozlišování úsudku a procvičování. Slovní úlohy s nákresem. Obměny slovních úloh.
- Procvičování slovních úloh s násobením desetinných čísel.
- Úlohy na poměr, přímou a nepřímou úměrnost. Procenta činnostně.
4. část
- Činnosti při práci se žákovskou zlomkovnicí.
- Jednoduché slovní úlohy se zlomky, nákresy.
- Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
- Mezipředmětové vztahy.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M. Diferenciace ve výuce.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení v 7. ročníku.
- Seberealizace žáků při výuce, možnosti sebehodnocení. Průběžná zpětná vazba. Práce s chybou.
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků. Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Vhodné pomůcky a hry pro motivaci a procvičování učiva.
- Geometrie činnostně - čtyřúhelníky, hranoly.
- Rozvoj kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence sociální a občanské.