Činnostní učení ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Se zaměřením na ČJ, M a AJ/ VL a PŘ

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 842/2020-4-164 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 290 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Kurz s prvky metodické podpory je zaměřen na primární seznámení učitelů 4. a 5. ročníku ZŠ s činnostními postoji, přístupy a postupy, které umožňují vést žáky tak, aby získali potřebné dovednosti a vědomosti a přitom byli připraveni na praktický život. Na kurzu je formou zážitkových technik účastníkům předkládán soubor dovedností zaměřených na motivaci žáků, rozvoj jejich tvořivosti, odpovědnosti a zájmu o učení. Ukáže Vám, jaký je možné zvolit přístup k žákům. Umožní Vám zdárně jim předat a naučit je používat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Nejde zde primárně o didaktiku jednotlivých předmětů, důraz je kladen více na celkový přístup k žákům a učivu.
1. Hlavní myšlenky, zásady a postupy činnostního učení (hlava – srdce – ruce; rozvoj kompetencí, mezipředmětové vztahy, rozvoj funkční gramotnosti).
2. Učitel = facilitátor (průvodce vzděláváním)
3. Vyvozování gramatických a matematických pravidel a práce s nimi.
4. Ukázka výkladové a upevňovací hodiny.
5. Aktivity pro procvičení a opakování učiva, didaktické hry.